Veste bună pentru transportatori și turiști: Bulgaria va decide până la finalul anului modalitatea de construire a noului pod Ruse-Giurgiu

Veste bună pentru transportatori și turiști: Bulgaria va decide până la finalul anului modalitatea de construire a noului pod Ruse-Giurgiu
Florin Rusu
Florin Rusu
scris 18 aug 2018

Transportatorii, dar și turiștii români care vor să-și petreacă vacanța în Bulgaria sau Grecia, primesc o veste bună, însă nu de la executivul de la București, ci de la cel de la Sofia. Bulgaria va decide până la finalul acestui an modalitatea în care va urma să se construiască noul pod peste Dunăre Ruse-Giurgiu, care va face parte din viitoarea autostradă Ruse-Veliko Târnovo.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Potrivit ministrului Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice de la Sofia, Nikolay Nankov, autostrada poate fi construită atât cu resurse bugetare, cât și cu investiții private. O altă opțiune este construirea autostrăzii în etape prin includerea noului pod de pe Dunăre și a tunelului pe sub Muntele Shipka ca o singură investiție.

Ministrul bulgar a mai precizat, potrivit agenției Novinite, că, având în vedere trafic actual, dar și construcția viitoare a autostrăzii Ruse-Veliko Târnovo, Bulgaria și România trebuie să construiască mai multe poduri peste Dunăre. În opinia sa, va fi necesară o conexiune rapidă la Coridorul IX Pan-European, ceea ce va conduce la construirea celui de-al doilea pod lângă Ruse.

Infrastructura din nordul Bulgariei va fi finanțată cu prioritate din resursele bugetare, susține Nankov, însă există un interes manifestat de două companii chineze de a participa la proiect prin investiții inițiale de câteva sute de milioane de euro și care ar urma să ajungă până la un miliard și jumătate de euro pentru întreaga autostradă.

Ideea construirii de noi poduri peste Dunăre este mai veche, anul trecut fostul premier Mihai Tudose sunându-l pe șeful Guvernului bulgar pentru a-i propune și conectarea capitalelor București – Sofia – Atena printr-o linie feroviară rapidă de persoane.

Noul pod ar putea fi destinat atât autovehiculelor, cât și traficului feroviar.

În primele opt luni ale anului, peste 1,37 de milioane de vehicule au traversat podul dintre Giurgiu și Ruse, comparativ cu circa 750.000 în perioada similară a anului trecut.

Al doilea pod Giurgiu-Ruse ar urma să aibă aproximativ 3 kilometri și să fie construit la est de cel deja existent.

viewscnt
Afla mai multe despre
pod
ruse
giurgiu
autostradă