Volkswagen alege Bosch, în detrimentul Continental, pentru dezvoltarea viitoarei platforme pentru mașini autonome

Volkswagen alege Bosch, în detrimentul Continental, pentru dezvoltarea viitoarei platforme pentru mașini autonome
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 ian 2022

Volkswagen Group și Bosch au anunțat un nou parteneriat, după cel care vizează crearea unui joint venture pentru baterii electrice. De data aceasta este vorba despre dezvoltarea de sisteme de asistență pentru vehicule fără șofer precum și pentru sisteme de asistență pentru șoferi, în cazul vehiculelor tradiționale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Volkswagen, prin unitatea de software Cariad, și producătorul global de componente auto, Bosch, vor dezvolta împreună sisteme de asistență de nivel 2, destinate automobilelor produse de Volkswagen, începând din 2023. De asemenea, cele două vor dezvolta și sisteme de asistență pentru vehicule cu autonomie de nivel 3 (fără șofer). Va fi creată „una dintre cele mai mari flote din lume” de automobile autonome, după cum subliniază cele două companii. Cele două structuri care vor lucra la acest proiect vor avea în jur de 1000 de angajați din partea ambelor companii.

Diferența dintre cele două niveluri de autonomie este extrem de importantă, pentru că la nivelul 2 (level 2 conform SAE) șoferul este cel care acționează permanent direcția și frâna, dar le poate lăsa sub controlul sistemelor de asistență pentru scurte perioade de timp. Acest sistem poate fi utilizat pe șosele urbane, extra-urbane și pe autostrăzi. La Level 3 mașina poate rula fără ca șoferul să fie nevoit să intervină asupra direcției sau frânei, însă el trebuie să fie prezent în fața volanului pentru a putea prelua comenzile în caz de pericol. Acest sistem va fi dezvoltat pentru a rula pe autostrăzi.

Nu în ultimul rând, parteneriatul va „explora și evalua” ținte pentru Level 4. Colaborarea inginerilor celor două companii va presupune dezvoltarea unei platforme software pe care vor fi implementate diferitele funcții. Platforma va putea fi utilizată de autoturisme tuturor mărcilor grupului VW, dar va putea fi integrată cu diferite componente „dezvoltate în alianță cu alți constructori auto”.

Începe construcția primelor sectoare ale autostrăzii care leagă Muntenia de Moldova CITEȘTE ȘI Începe construcția primelor sectoare ale autostrăzii care leagă Muntenia de Moldova

„Pentru posesorii privați de autovehicule, progresul către mașinile autonome se petrece pas cu pas. La Bosch, lucrăm cu succes de mulți ani deja. Împreună cu Cariad, vom accelera lansarea pe piață a autonomiei parțiale și a celei înalt automatizate pe toate clasele de vehicule, făcându-le astfel disponibile pentur oricine. Asta va face mai sigură conducerea pe șosele”, a declarat Markus Heyn, membru în CA al Bosch.

„Conducerea autonomă este cheia către viitorul industriei noastre. Asta subliniază ambițiile noastre de a livra cea mai bună soluție posibilă clienților noștri cât mai repede posibil”, a spus și Dirk Hilgenberg, CEO Cariad, divizia de software a VW Group.

Primele mașini electrice din familia ID, dar și ale celorlalte mărci ale Volkswagen Group, utilizează o platformă software dezvoltată de Continental, rivalii Bosch. Aceasta a fost implicată în scandalul întârzierilor de producție ale primului model, ID.3, din cauza incompatibilității dintre unele componente software livrate de terți și platforma software centrală. Din acest motiv, primele loturi de ID.3 s-au livrat clienților cu software și funcții incomplete, acestea fiind instalate ulterior. Platforma software Continental destinată primei generații de mașini electrice VW a fost dezvoltată inclusiv în centrele Continental din România.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw bosch
platforma vw bosch masini autonome
vw cariad