Volkswagen ia în calcul redeschiderea fabricii din Pamplona, Spania. Poate fi prima fabrică auto redeschisă în Europa. Șeful Skoda cere coordonarea guvernamentală pentru toate țările

Volkswagen ia în calcul redeschiderea fabricii din Pamplona, Spania. Poate fi prima fabrică auto redeschisă în Europa. Șeful Skoda cere coordonarea guvernamentală pentru toate țările
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 apr 2020

Volkswagen intenționează să redeschidă parțial uzina din Pamplona, Spania, în luna aprilie, potrivit unei declarații făcute de un purtător de cuvânt al fabricii. Fabrica a fost închisă la mijlocul lunii martie, din cauza extinderii cazurilor de îmbolnăvire cu COVID-19.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Fabrica Volkswagen din Spania, Pamplona, ar putea fi prima care este redeschisă în Europa, dacă intențiile conducerii vor fi materializate. Un reprezentant al fabricii, citat de Automotive News, a declarat că este luată în calcul redeschiderea cu un singur schimb, cu măsuri drastice de protecție și igienă. Planul prevede ca activitatea să fie reluată patru zile din săptămână, apoi în săptămâna a doua să se treacă la două schimburi, dacă lanțul de furnizori va funcționa corespunzător. Angajații vor purta măști și mănuși, iar dezinfecția uzinei va fi intensificată.

Uzina VW din Pamplona are aproximativ 4.800 de angajați. Aici se produc modelele Polo și T-Cross, pentru o bună parte din piața europeană. Spania este una dintre țările cele mai afectate de epidemia de coronavirus. 

Unul din șefii companiilor subsidiare VW Group, CEO-ul Skoda, Bernhard Maier, a cerut ca redeschiderea uzinelor de automobile din Europa să fie coordonată de guverne, deoarece este nevoie de o interconexiune între constructori și furnizorii care de multe ori sunt în alte țări. „O repornire a producției la uzinele noastre ar trebui planificată la scară pan-europeană”, a spus Maier. El crede că este nevoie de coeziune, pentru a reporni împreună, referindu-se la toate uzinele de automobile.

Constructorii de mașini: Este cea mai rea criză care a lovit vreodată industria auto CITEȘTE ȘI Constructorii de mașini: Este cea mai rea criză care a lovit vreodată industria auto

Fabricile de automobile au planuri diferite de repornire la finalul crizei epidemiei de coronavirus, însă activitatea lor și a furnizorilor trebuie corelată cu restricțiile aplicate de autoritățile țărilor respective.

De asemenea, specialiștii sunt de părere că redeschiderea fabricilor trebuie coordonată cu redeschiderea dealerilor din Europa.

Până acum, în europa doar Kia a repornit activitatea, în Slovacia, la uzina din Zilina, conform programului anunțat încă de la închidere, dar a făcut o modificare, a eliminat pentru moment un schimb, din cauza lipsei de comenzi din piață și a componentelor.

Până acum, mai mulți constructori au anunțat prelungirea închiderii fabricilor, până la sfârșitul lui aprilie sau chiar până în mai, cum este cazul Ford, care a stabilit ca dată de redeschidere 4 mai.

viewscnt
Afla mai multe despre
redeschidere fabrici vw
uzine auto inchise
redeschidere uzina dacia
uzine ford inchise