Volkswagen scrie istorie: prima uzină în care este oprită definitiv producția de vehicule cu combustie

Volkswagen scrie istorie: prima uzină în care este oprită definitiv producția de vehicule cu combustie
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 iun 2020

Volkswagen a anunțat că fabrica din Zwickau, unde a fost fabricată vechea generație Golf 7, a devenit uzină exclusiv electrică. Aici a intrat în fabricație noul model electric ID.3 și vor fi asamblate, ulterior, și alte modele din familia ID.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară
INTERVIU Andreea Niculae, Accenture România: “De departe, cel mai mare și mai complex impact al COVID-19 pentru bănci va fi asupra managementul creditării” CITEȘTE ȘI INTERVIU Andreea Niculae, Accenture România: “De departe, cel mai mare și mai complex impact al COVID-19 pentru bănci va fi asupra managementul creditării”

După producerea ultimului exemplar Golf R Estate, cu motor 2.0 litri benzină, uzina VW din Zwickau, Germania, a devenit prima fabrică a grupului auto german care este dedicată exclusiv automobilelor electrice. Este un moment istoric, pentru cel mai mare constructor de automobile și pentru istoria automobilului în general. Fabrica este una din cele mai vechi ale Volkswagen, aici fiind asamblate, între 1904 și 1942, automobile ale mărcilor istorice Horch și DKW, apoi primele modele Audi. După al doilea război mondial, uzina a fost preluată și demontată de ruși, abia mai târziu fiind reconstruită.

Progrese în reglementarea recunoașterii faciale CITEȘTE ȘI Progrese în reglementarea recunoașterii faciale

Aici au fost produse celebrele Trabanturi, 3 milioane de exemplare, timp de aproape 40 de ani. După 1990, fabrica a reintrat în proprietatea Volkswagen, aici fiind fabricate trei dintre cele mai populare modele ale mărcii: Polo, Golf și Passat. În total, 9,5 milioane de autovehicule cu motoare cu combustie au ieșit de pe liniile de fabricație de la Zwickau, din care 6 milioane au fost cu marca VW pe capotă. Pe 26 iunie a fost produs ultimul astfel de automobil, ultimul care poartă sub capotă un motor care poluează.

FOTO FREEDOM: Cum te îmbraci în evadare CITEȘTE ȘI FOTO FREEDOM: Cum te îmbraci în evadare

„Astăzi este o zi istorică pentru noi. Suntem mândri de ceea ce am obținut până acum și în același timp așteptăm cu mare nerăbdare să vedem ce ne rezervă viitorul. Tendința către mobilitatea electrică va continua cu viteză crescută. Noi vom satisface această cerere la Zwickau: am creat deja capacitatea de a construi 330.000 de vehicule anul viitor”, a declarat Reinhard de Vries, director de tehnologie și logistică al uzinei VW Sachsen.  

În sala 6, în care a fost produs modelul Golf Estate au început deja lucrările de transformare. Faza de conversie va dura câteva săptămâni în această vară, după care primele vehicule electrice vor fi produse aici până la sfârșitul anului. Este vorba, după cum anunță VW, de viitorul ID.4 și de un SUV produs sub marca Audi. Acestea se vor adăuga la ID.3 1st Edition care este produs aici din noiembrie 2019. În total, în 2021 vor fi produse deja aici șase automobile diferite, pe aceeași platformă modulară MEB.

FOTO Bentley a fabricat ultimul Mulsanne, limuzina ultra-luxoasă asamblată în doar 7.300 de exemplare timp de 10 ani CITEȘTE ȘI FOTO Bentley a fabricat ultimul Mulsanne, limuzina ultra-luxoasă asamblată în doar 7.300 de exemplare timp de 10 ani

Investiția VW în această uzină, pentru a o transforma într-una exclusiv electrică, s-a ridicat la circa 1,2 miliarde euro, cei 8.000 de angajați fiind pregătiți pentru noile automobile. Printre abilitățile dobândite se numără și posibilitatea menvrării de sisteme de înaltă tensiune, specifice noilor tehnologii de propulsie. La sfârșitul lui 2020, angajații vor cumula 20.500 de ore de cursuri și pregătire practică.

Volkswagen Sachsen (Saxonia) mai deține o uzină în Chemntiz, unde mai sunt încă produse motoare pe benzină, pentru modele de la alte fabrici, și una în Dresda, unde acum este asamblat e-Golf, dar care va prelua o parte din producția ID.3.

Potrivit VW, în uzina din Zwickau vor mai fi produse elemente de caroserie pentru SUV-urile Lamborghini și Bentley.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.3
zwickau
golf 7
golf r