Volvo reușește să oprească scăderea vânzărilor, dar are un minus de 100.000 de mașini după trei trimestre

Volvo reușește să oprească scăderea vânzărilor, dar are un minus de 100.000 de mașini după trei trimestre
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 4 oct 2022

Vânzările de automobile Volvo au reînceput să crească în luna septembrie, după ce intraseră într-o tendință accentuată de declin, din cauza crizei de semiconductori, în lunile anterioare. După trei trimestre, constructorul suedez are un volum mai mic cu aproape 20 de procente față de anul trecut.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cu aproape 50.000 de autoturisme vândute în septembrie, Volvo reușește să obțină un rezultat mai bun cu 4,5% față de cel din 2021, în luna similară, astfel că efectul de domino generat de criza de electronice pare să se fi oprit. Compania spune că cererea pentru automobilele mărcii a rămas robustă, lucru care întărește realitatea din industrie: este o criză de producție, nu una de cerere, astfel că recuperarea pierderilor este foarte posibilă în lunile următoare.

Dacia continuă să crească în Franța și se luptă cu Citroen CITEȘTE ȘI Dacia continuă să crească în Franța și se luptă cu Citroen

Cele 49.536 de autoturisme vândute au venit în special de pe cele trei piețe majore ale mărcii, Europa, unde s-au vândut 19.358 de unități, în creștere cu 7%,China, cu 14.845 de unități, în creștere masivă de peste 50%, ca urmare a ridicării restricțiilor, și SUA, cu 6.627 de unități, singura dintre piețe pe care s-a înregistrat scădere, -29,1%.

Un fenoment interesant poate fi observat pe segmentul automobilelor plug-in hybrid, care au scăzut atât în Europa, cât și un SUA și pe alte piețe, în paralel cu creșterea importantă a vehiculelor pur electrice. Asta înseamnă că ori clienții Volvo au început să migreze către electric și abandonează încet hibridele, ori compania a decis să prioritizeze pe liniile de producție mașinile electrice, care generează un profit mai mare. Deocamdată, singura piață care generează vânzări mari de vehicule electrice este Europa, cu peste 5.000 de unități dintr-un total de puțin peste 6.000 vândute la nivel global.

Dacia Sandero și Duster au detronat legendarul Logan, pe piața din România. Tesla Model 3 a intrat, în premieră, în Top 10 al vânzărilor CITEȘTE ȘI Dacia Sandero și Duster au detronat legendarul Logan, pe piața din România. Tesla Model 3 a intrat, în premieră, în Top 10 al vânzărilor

După trei trimestre, Volvo are în continuare o scădere de 19,2%, comparativ cu anul trecut, inclusiv pe gama Recharge, PHEV și electrice. Volumul total vândut se ridică la 428.987 de autoturisme, cu peste 100.000 de unități mai puține decât în urmă cu un an.

Scăderile sunt prezente pe absolut toate piețele, cu Europa în frunte, unde se apropie de 25%, după o pierdere care însumează aproape 25.000 de autoturisme, SUA pe locul secund, cu 24,3% pierdere, adică un minus de circa 23.000 de mașini, și China, cu 11,2% declin, de asemenea cu aproximativ 25.000 de vehicule pierdute față de anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
vanzari volvo
xc40
volvo recharge
volvo electric
masini electrice
profit volvo