Volvo vrea ca 75% din vânzările globale să fie SUV-uri

Volvo vrea ca 75% din vânzările globale să fie SUV-uri
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 dec 2020

Volvo și-a propus ca ponderea SUV-urilor în vânzările mărcii să ajungă la 75%, în următorii ani, odată cu lansarea de noi modele. Hakan Samuelsson este optimist în legătură cu lansările de noi SUV-uri, care țin pasul cu cererea tot mai mare a pieței.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Producătorul suedez de automobile Volvo se pregătește să lanseze un nou SUV, din clasa compactă, unul care va fi mai mic decât actualul XC40. Acesta ar putea să accelereze vânzările mărcii și să schimbe complet balanța în favoarea acestui tip de caroserie, care se bucură de o presiune extrem de mare din partea clienților. Hakan Samuelsson a declarat pentru Automotive News că vânzările de SUV-uri vor reprezenta mai mult de jumătate din vânzările mărcii, odată cu lansarea noului model. „Poate SUV-urile vor fi trei sferturi în viitor”, a precizat șeful Volvo, fără să ofere o țintă de timp în care acest lucru s-ar putea concretiza. În 2020, compania suedeză deținută de chinezii de la Geely a urcat semnificativ, de la un procent de 63% SUV-uri, cât înregistra în 2019, la aproximativ 71% în primele 11 luni. Samuelsson a confirmat faptul că există „un trend clar” al SUV-urilor mici premium, în lume.

FOTO Surpriză pentru fanii Dacia: Renault a adus Sandero RS în Europa CITEȘTE ȘI FOTO Surpriză pentru fanii Dacia: Renault a adus Sandero RS în Europa

În urmă cu aproximativ o lună, compania a confirmat faptul că dezvoltă un model nou, un SUV de mici dimensiuni, care va avea propulsie pe baterii. Acesta va fi un pilon important în planurile companiei de a atinge, în următorii 5 ani, o pondere de 50% de vehicule electrificate în vânzările globale, iar din 2030 să ofere exclusiv automobile electrice. Viitorul SUV, care va face parte din familia XC, va folosi platforma SEA (Sustainable Experience Architecture) dezvoltată de Geely și Volvo. Prin utilizarea acesteia, modelul va reuși să fie extrem de competitiv, după cum susține Samuelsson, și, în același timp, profitabil.

Primul vehicul dezvolta pe platforma SEA va fi lansat de Lynk&Co, o companie care aparține de asemenea, Geely. Acesta va debuta anul viitor, pe piețele globale, inclusiv Europa. Marca va fi folosită pentru produse mai accesibile, poziționate sub Volvo, ca preț. În același timp, marca suedeză se va concentra pe modele cu preț mai mare, după cum spune CEO-ul companiei. „Pentru clienții care vor un preț mai mic le vom recomanda să se uite la Lynk& Co.”.

Volvo intenționează să lanseze în fiecare an modele electrice, versiuni ale modelelor existente sau modele complet noi.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
xc40
volvo electric
volvo hibrid
suv volvo