Waymo lansează primul serviciu de ride-sharing cu mașini fără șofer. Costurile sunt apropiate de cele ale unei curse cu Uber sau Lyft

Waymo lansează primul serviciu de ride-sharing cu mașini fără șofer. Costurile sunt apropiate de cele ale unei curse cu Uber sau Lyft
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 6 dec 2018

Waymo, divizia pentru automobile fără șofer a grupului Alphabet, din care face parte și Google, a lansat un serviciu de ride-sharing cu mașini autonome, contra cost, primul de acest fel.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Serviciul de robo-taxiuri, numit Waymo One, primul din lume cu mașini complet autonome, a fost lansat în orașul Phoenix, din Arizona, unde compania a derulat un program-pilot începând cu 2017. 

Clienții, care vor solicita o mașină prin intermediul unei aplicații, vor primi o estimare a costului înainte de a accepta cursa, exact ca în cazul altor companii de ride-sharing, cum este și cazul Uber. Potrivit Reuters, costurile sunt apropiate de cele ale Uber și Lyft în SUA.

În prima fază, mașinile vor putea fi folosite de câteva sute de clienți care s-a înscris voluntar în programul de testare derulat de Waymo. Aceștia vor putea lua alături de ei un prieten sau un membru al familiei.

Casa Albă vrea să elimine subvențiile pentru automobile electrice și energie regenerabilă CITEȘTE ȘI Casa Albă vrea să elimine subvențiile pentru automobile electrice și energie regenerabilă

"Cu timpul, sperăm să facem Waymo One disponibil și mai multor persoane. Tehnologia mașinilor fără șofer este nouă pentru mulți, așa că acționăm cu grijă", afirmă CEO-ul Waymo John Krafcik, într-o postare pe blog.

O persoană se va afla, pentru început, pe scaunul șoferului, însă nu va prelua controlul mașinii decât în situații excepționale.

Generarea unor venituri din tehnologia mașinilor fără șoferi este un pas important pentru Wymo și pentru industria automobilelor fără șofer și permite fostei divizii a Google să facă un pas ănainte rivalilor săi, ca General Motors sau Uber.

Al doilea hotel Courtyard by Marriott urmează să fie deschis în România CITEȘTE ȘI Al doilea hotel Courtyard by Marriott urmează să fie deschis în România

Totuși, adoptarea mașinilor fără șofer la un nivel extins întâmpină încă numeroase provocări, printre care cele legate de legislație. Mai mult, potrivit Reuters, mașina Waymo One testată de agenție săptămâna trecută "s-a dovedit, pe alocuri, lentă și cu mers sacadat".

Pentru lansarea serviciului Waymo One, compania și-a mărit la începutul anului flota de mașini cu “mii” de minivanuri Chrysler Pacifica Hybrid. Waymo, fosta divizie auto a Google, a devenit o companie de sine stătătoare în decembrie 2015. 

Waymo are în plan să aducă servicii de robo-taxiuri și în Europa, după lansarea acestora în Statele Unite. În vară, CEO-ul companiei a declarat că Waymo ar putea intra pe piețele europene în colaborare cu un partener, fără a preciza un orizont de timp,
 

viewscnt
Afla mai multe despre
waymo
google
uber
masini fara sofer
masini autonome
fara sofer
ride0sharing