Hidroelectrica a emis facturile pentru consumul pe luna august 2022, cu data scadentă de plată 15 mai 2023.
Compania lucrează împreună cu dezvoltatorii de soft și pentru actualizarea soldurilor clienților, astfel încât să fie evitată transmiterea de documente cu valori sau situații neconforme.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru sesizări legate de sold, compania a înființat special adresa de mail sold@hidroelectrica.ro, au transmis reprezentanții companiei Hidroelectrica.
Zilele trecute, ministrul Energiei, Virgil Popescu a declarat despre întârzierea facturilor la energie, că poate confirma că nici el nu a primit acasă factura, în Turnu-Severin și că îl neliniștește treaba aceasta.
”Vă pot confirma că nici eu nu am primit acasă factura, în Turnu-Severin. Mă neliniștește treaba aceasta, am avut discuții la un moment dat cu conducerea Hidroelectrica, nu vizavi de mine, ci de acest fenomen, au ieșit cu un comunicat că se vor plăti eșalonat, la cererea fiecăruia, deci nu va trebui să scoată oamenii banii din buzunar, vor plăti facturile lună de lună”, a spus ministrul.
El a precizat că ”Hidroelectrica a avut o achiziție de clienți foarte agresivă, datorită prețului pe care îl au, softul pe care l-au implementat nu a fost finalizat în timp util, softul de facturare, și acum au anunțat că a fost finalizat și începe facturarea”.
Semnalele sunt că Hidroelectrica a început să emită facturile și se pare că o parte din clienți au primit facturile pe luna august, deci încep să recupereze, a anunțat anterior vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy.
În continuare există o întârziere de cinci, șase luni. Putem să sperăm că vor recupera cât de repede se poate.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ CET Arad - vândut unui trader elvețian de mărfuri care a aparținut celui mai bogat belgianÎntre timp, ANRE a aprobat noul regulament de furnizare de energie electrică care prevede exact pentru aceste situații, când furnizorul emite cu întârziere facturi care cuprind o perioadă mai mare decât o perioada normală de facturare, adică de o lună, obligatoriu clientului trebuie să i se ofere posibilitatea plății eșalonate, în cel puțin atâtea rate câte luni se facturează prin factura respectivă.
Suntem convinși că cei de la Hidroelectrica vor oferi clienților plata eșalonată", a declarat Zoltan Nagy.
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunțat că a amendat cu 400.000 compania de stat Hidroelectrica din cauză că nu a emis facturi pentru cei 482.638 de clienți finali din portofoliu și pentru că nu a răspuns sau a întârziat în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți.
”În contextul numeroaselor sesizări și reclamații primite referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, am dispus la începutul anului o amplă acțiune de control la furnizorul în cauză. În urma finalizării acțiunii de control, s-au constatat nereguli în activitatea furnizorului, constând în: neemiterea facturilor aferente cantităților de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienți finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare și în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceștia; netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți; neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condițiilor de furnizare și transmiterea documentației necesare de către client”, informează ANRE.
CITEȘTE ȘI Ministrul Energiei: Eu sunt convins că absolut toate companiile din România vor plăti acea taxă de solidaritatePentru faptele constatate, furnizorul de energie electrică Hidroelectrica SA a fost sancționat contravențional cu amendă maximă, în valoare de 400.000 lei, reprezentând dublul maximului prevăzut de lege, scrie News.ro.
ANRE precizează că, în cursul anului 2022, a urmărit constant activitatea Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate un număr de 71 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare.
”Vom continua să monitorizăm comportamentul tuturor furnizorilor de energie electrică și gaze naturale în relația cu clienții finali pentru a ne asigura că drepturile lor vor fi respectate”, arată ANRE.