Novartis cumpără compania americană de biotehnologie The Medicines pentru circa 9,7 de miliarde de dolari, a anunțat producătorul elvețian de medicamente, pentru a-și extinde portofoliul de medicamente pentru tratarea afecțiunilor cardiovasculare, relatează Reuters.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Acordul este așteptat să contribuie la susținerea dezvoltării în continuare a companiei, pusă în pericol de expirarea brevetelor, scrie News.ro.
Novartis va plăti 85 de dolari pe acțiune, în numerar, sumă cu circa 24% mai mare față de prețul de închidere al acțiunilor The Medicines de pe 22 noiembrie.
Compania a anunțat că acordul a fost aprobat de consiliile de administrație ale ambelor companii și va fi finanțat prin numerarul disponibil și prin împrumuturi pe termen scurt și lung.
Principalul produs la The Medicines este medicamentul inclisiran pentru reducerea colesterolului la pacienții cu afecțiuni cardiace, care ar putea completa afacerile Novartis cu medicamentul Entresto, ale cărui vânzări anuale au depășit 1 miliard de dolari.
Novartis anticipează finalizarea acordului în primul trimestru al anului 2020 și că medicamentul inclisiran va începe să contribuie la vânzăfile grupului din 2021, având potențialul să devină unul dintre cele mai vândute produse din portofoliul său.
Acordul arată că Novartis este dispus că cheltuiască miliarde de dolari nu doar pe tratamente pentru boli rare, așa cum a procedat în 2018, când a plătit 8,7 miliarde de dolari pentru a cumpăra compania specializată în tratamente genetice AveXis, dar și pentru tratamente destinate afecțiunilor cardiovasculare destinare unor milioane de pacienți.
Novartis are în mod tradițional o franciză puternică de medicamente cardiovasculare, dar a pierdut teren atunci când Diovan, care aducea în trecut vânzări de 6 miliarde de dolari, a pierdut protecția brevetului în 2012, iar compania a rămas fără un produs inovator care să îl înlocuiască.