EXCLUSIV Coșmarul Astra Asigurări are șanse mari să se repete. Primele scenarii privind falimentul celui mai mare vânzător de RCA

EXCLUSIV Coșmarul Astra Asigurări are șanse mari să se repete. Primele scenarii privind falimentul celui mai mare vânzător de RCA
Şerban Buşcu
Şerban Buşcu
scris 8 iun 2017

Dacă City Insurance, firmă cu mari probleme, intră în faliment, contribuția celorlalți asigurători la Fondul de Garantare a Asiguraților va trebui să crească în prima parte a anului viitor în condițiile în care, spun sursele Profit.ro, impactul ar fi cel puțin similar cu cel al prăbușirii Astra Asigurări. După primele trei luni din 2017, City era cel mai mare jucător de pe piața RCA cu peste 1,3 milioane de polițe valide,mai mult decât avea Astra când a intrat în faliment, potrivit datelor Autorității de Supraveghere Financiară. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

În acest moment, viitorul City Insurance este incert în condițiile în care ASF a plasat firma sub incidența legii rezoluției pentru că nu a reușit să realizeze măsurile impuse pentru a reveni în normele de solvabilitate.

City Insurance are un deficit de capital de peste 30 de milioane de euro, potrivit estimărilor ASF, și așteaptă să fie salvată de un investitor elvețian care și-a arătat disponibilitatea de a investi 50 de milioane de euro în societatea de asigurare.

Sursele Profit.ro arată că discuțiile cu ASF sunt practic finalizate și că, de câteva săptămâni, este așteptată dovada că suma de bani se află în contul din Elveția indicat de potențialul investitor.

Până în prezent, mai spun sursele noastre, s-au încercat mai multe formule de capitalizare indirectă a City Insurance sau de “cosmetizare” a obligațiilor de plată pe care firma le are, însă ASF nu ar fi acceptat decât varianta capitalizării directe, prin aport de numerar.

EXCLUSIV Noile prețuri RCA, pe fiecare firmă de asigurare, pe șofer și pe mașină. Primele calcule concrete, pe cazuri reale CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Noile prețuri RCA, pe fiecare firmă de asigurare, pe șofer și pe mașină. Primele calcule concrete, pe cazuri reale

Procedurile complexe specifice băncilor din Elveția ar putea face, însă, imposibilă verificarea contului respectiv, ceea ce ar putea conduce la ratarea tranzacției.  City Insurance rămâne cea mai reclamată societate de asigurări din România, ca urmare a întârzierilor sau omisiunilor la plata despăgubirilor pe RCA.

În acest context, mai arată sursele Profit.ro, există deja pregătite scenarii în care City Insurance intră în faliment.

FGA poate gestiona logistic un astfel de eveniment, indiferent de momentul în care se va petrece, însă, financiar, va fi nevoie de o majorare a contribuției asigurătorilor.

Impactul unui faliment al City pe disponibilitățile FGA ar fi cel puțin egal cu cel al prăbușirii Astra Asigurări, în condițiile în care City avea peste 1,3 milioane de polițe RCA la finele lunii martie și a continuat să vândă agresiv, inclusiv după ce a fost amendată și a intrat pe legea rezoluției.

Dublu impact potențial pe prețurile RCA

Dacă City Insurance se prăbușește, așa cum anticipează mare parte din piață, dimensiunile la care compania a reușit să ajungă, în ciuda limitărilor propuse de ASF în planul de redresare, fac ca evenimentul să fie unul ce va influența semnificativ prețurile RCA.

EXCLUSIV Piloții și stewardesele Tarom au asigurare de până la 200.000 dolari. Despăgubiri de 250.000 DST pentru moștenitori CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Piloții și stewardesele Tarom au asigurare de până la 200.000 dolari. Despăgubiri de 250.000 DST pentru moștenitori

După falimentul Astra Asigurări, tarifele RCA au urcat, pe medie, cu 56% doar în prima jumătate de an. Anumite categorii de șoferi, mai ales cei profesioniști, au suportat majorări de până la 300% a prețurilor.

Ca și Astra, City Insurance este un asigurător ieftin, iar dispariția sa ar conduce automat la o creștere de prețuri. Pe de altă parte, spre deosebire de cazul Astra, prăbușirea City ar genera și o creștere a contribuției la Fond. Potrivit noii legi RCA, contribuțiile sunt parte din formula de calcul a tarifelor, ceea ce înseamnă că o creștere a contribuției se va resimți, direct, și în prețurile RCA.

Pentru Astra, FGA a estimat plăți totale de circa 450 de milioane de lei, din care a achitat, până în prezent peste 200 de milioane de lei.

În prezent, disponibilitățile FGA se situează la circa 890 de milioane de lei, în ușoară scădere față de momentul în care au început plățile în contul falimentul Astra, când resursele se apropiau de 1 miliard de lei. FGA mai are, însă, de gestionat și falimentul Carpatica Asig, în cazul căruia plățile sunt abia la început și pentru care există deja aproape 25.000 de cereri de plată.

Tot în sarcina FGA intră și alte două falimente, de dimensiuni mult mai mici, adică cele ale Forte și LIG Insurance.

Înființată în 1998, City Insurance este deținută de Vivendi International SRL - 85,23%, Nicolae Mușat - 8,9%, Fortuna Coppola - 2,37%, Cristian Pascale - 1,91% și alți acționari persoane fizice și juridice - 1,58%. Acțioanarul unic al Vivendi International este Dan Odobescu. El este directorul general al asigurătorului și președintele Consiliului de Administrație.

viewscnt
Afla mai multe despre
faliment city insurance
asf
fga