O bancă din România a acceptat să restituie, după o negociere de doar 8 zile, un comision perceput abuziv unui client

O bancă din România a acceptat să restituie, după o negociere de doar 8 zile, un comision perceput abuziv unui client
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 iul 2017

O bancă din România a acceptat să restituie un comision perceput abuziv unui client din București, cu o valoare totală de 1.800 euro, printr-o înțelegere amiabilă survenită după o negociere de doar opt zile, cea mai scurtă de până acum, prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), a anunțat miercuri centrul.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Consumatorul din Capitală, care avea un credit de nevoi personale în euro, a reclamat existența comisionului de risc în contractul de credit, transformat ulterior de către bancă în comision de administrare, care încărca rata lunară cu 56 euro, scrie News.ro.

Clientul a solicitat restituirea integrală a comisionului și eliminarea lui din ratele scadente rămase până la încheierea creditului.

În urma negocierii, banca i-a returnat aproape 1.800 de euro, sumă cu care a și fost închis creditul.

Reguli noi la RCA: companiile nu mai pot face prețurile cum vor, două daune dublează tariful, prețuri separate pentru șoferii foarte “răi”, despăgubiri plătite ca la CASCO CITEȘTE ȘI Reguli noi la RCA: companiile nu mai pot face prețurile cum vor, două daune dublează tariful, prețuri separate pentru șoferii foarte “răi”, despăgubiri plătite ca la CASCO

"Banca a fost receptivă și, deși creditul a fost luat înainte de 2010, în urma negocierilor avute, părțile au ajuns la o înțelegere privind stingerea în integralitate a creditului, deci consumatorul nu a mai achitat nicio suma de bani către bancă pentru cele șapte rate de credit ulterioare. Cert e că a existat bunăvoiță din partea ambelor părți, iar dosarul s-a finalizat rapid și benefic atât pentru consumator, cât și pentru bancă", a declarat conciliatorul CSALB din acest caz, Camelia Popa.

Potrivit CSALB, acesta este cel mai rapid dosar soluționat prin intermediul Centrului.

Precedentul record era de nouă zile, fiind deținut de un litigiu dintre o consumatoare de 69 de ani și banca la care avea un credit de consum în lei, soluționat în luna februarie.

CSALB a fost înființat în 2015 printr-o ordonanță de urgență, care a transpus în legislație o directivă europeană pentru soluționarea ca alternativă extrajudiciară a litigiilor dintre instituțiile financiare și clienți.

Crearea CSALB a stârnit controverse în special din cauza modului de finanțare. Centrul are un buget anual de 600.000 de euro, iar sumele vor proveni în special de la bănci și de la instituțiile financiare nebancare (IFN), astfel că nu vor exista costuri pentru clienți.

viewscnt
Afla mai multe despre
comision abuziv
banca
csalb