Patria Bank a avut anul trecut un profit net de 5,3 milioane lei, de la o pierdere de 267.000 lei în 2018

Patria Bank a avut anul trecut un profit net de 5,3 milioane lei, de la o pierdere de 267.000 lei în 2018
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 feb 2020

Patria Bank a avut anul trecut un profit net de 5,3 milioane lei, de la o pierdere de 267.000 lei în 2018, în timp ce venitul net bancar a crescut cu 4%, la 166,5 milioane lei, de la 160 milioane lei în anul anterior, potrivit rezultatelor preliminare raportate Bursei de Valori București (BVB).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

”La doi ani și opt luni de la data fuziunii, pe fondul intensificării activității comerciale (în special de creștere a creditării), al valorificării activelor reposedate, al intensificării recuperării creditelor neperformante și al optimizării costurilor operaționale, banca s-a reîntors pe profitabilitate, raportând la sfârșitul anului 2019 un profit net de 5,3 milioane lei. Evoluția pozitivă din cursul anului 2019 este evidențiată de rezultatele trimestriale în care se observă înregistrarea unui rezultat operațional pozitiv începând cu trimestrul II al anului. Profitabilitatea băncii a intrat pe o pantă ascendentă care se va consolida în perioadele următoare, pe fondul creșterii portofoliului de credite pe parcursul anului 2019, fapt ce a generat premisele unor evoluții pozitive ale veniturilor bancare și implicit a rezultatului operațional”, arată raportul băncii, potrivit News.ro.

De asemenea, rețeaua de unități teritoriale  a fost redusă de la 81 unități la 46 unități.

”Unul dintre obiectivele principale ale băncii în 2019 a fost de creștere semnificativă a eficienței. Astfel, banca a realizat optimizarea rețelei de unități în sensul păstrării doar a acelor unități teritoriale care asigură un optim între profitabilitatea operațională, un nivel minim acceptabil de pasive și de active comerciale și un potențial suficient de dezvoltare în arealul respectiv. Acest proces de optimizare a cuprins trei etape, la finalul cărora, nivelul rețelei a ajuns la un număr de 46 de unități bancare (41 agenții și cinci puncte de lucru)”, menționează raportul.

La 31 decembrie 2019, totalul activelor însumează valoarea de 3,191 miliarde lei, în ușoară scădere (8%) față de sfârșitul anului 2018.

Valoarea netă a creditelor și avansurilor acordate clientelei a înregistrat o crestere cu 3%, +45,25 milioane lei comparativ cu 31 decembrie 2018, evoluția pozitivă fiind rezultatul eforturilor echipelor de vânzări pe toate liniile de activitate: Micro, Agro, IMM & Small Corporate și Retail, care au generat credite noi în 2019 de 841 milioane lei.

BCR, cel mai mare profit operațional din ultimii cinci ani. Provizionul pentru BCR BpL înjumătățește, însă, câștigul net pe 2019 CITEȘTE ȘI BCR, cel mai mare profit operațional din ultimii cinci ani. Provizionul pentru BCR BpL înjumătățește, însă, câștigul net pe 2019

”În perioada următoare, banca nu își mai propune o rearanjare semnificativă a rețelei, ci va urmări creșterea productivității fiecărei unități în parte, semnarea de noi parteneriate externe sau dezvoltarea celor intra-grup cu Patria Credit IFN și SAI Patria Asset Management, precum și implementarea unor modele alternative de operare care să asigure în continuare deservirea tuturor zonelor geografice de interes”, mai arată raportul.

De asemenea, în 2019 s-au demarat o serie de proiecte de digitalizare, care vor fi implementate in 2020.

”Unul dintre principalele obiective ale anului 2020 va fi reprezentat de creșterea penetrării digitale a portofoliului de clienți. Pentru perioada următoare, banca are în vedere continuarea strategiei de eficientizare a proceselor și de optimizare a costurilor operaționale prin implementarea mai multor proiecte strategice: implementarea unei noi funcționalități la nivelul platformei Internet Banking și Mobile Banking dedicată atât clienților persoane fizice, cât și persoane juridice, digitalizarea anumitor fluxuri și operațiuni atât cu impact la nivelul interacțiunii clienților cu banca, cât și la nivelul proceselor interne; implementarea facilității de Autentificare Puternica (Strong Customer Authentication, SCA) care oferă posibilitatea clienților să acceseze serviciile online cu ușurință și în mod securizat și să efectueze tranzacții pe toate canalele digitale; optimizarea suplimentară a fluxurilor și proceselor interne pe zona de carduri care eficientizează operațiunile de administrare a produselor de carduri de la nivelul agențiilor, aducând un mai mare control și o mai clară trasabilitate a tuturor acestor operațiuni precum și o servire mai eficientă a clienților”, se menționează în document.

Un alt proiect vizează implementarea unei noi platforme de gestionare a activității în relația cu furnizorii prin intermediul căreia se vor administra în mod automatizat toate activitățile conexeprecum și alinierea la reglementările Legii nr. 129/11 iulie 2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului.

CORESPONDENȚĂ din Praga - CONFIRMARE: Startup-ul ceh Twisto intră în România de la jumătatea anului cu aplicația de plată și cardul de credit CITEȘTE ȘI CORESPONDENȚĂ din Praga - CONFIRMARE: Startup-ul ceh Twisto intră în România de la jumătatea anului cu aplicația de plată și cardul de credit

De asemenea, intensificarea procesului de recuperare a creanțelor neperformante a condus la recuperări totale în anul 2019 de aproximativ 10,5 milioane euro aferente expunerilor bilanțiere și extrabilanțiere. Aceasta a condus la o reducere semnificativă a ratei expunerilor neperformante (NPERatio) de la 14,9% în decembrie 2018 la 9,86% la sfârșitul anului 2019, în timp ce gradul de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante (NPL coverage) s-a menținut la 57,42% în decembrie 2019.

”Atingerea unui nivel de profitabilitate reprezintă cumulul deciziilor strategice pe care banca le-a implementat, concretizându-se în următoarele repere financiare atinse în anul 2019 comparativ cu anul 2018: creștere organică pe toate liniile de activitate prin vânzări de credite de peste 841 milioane lei în cursul anului 2019, ceea ce a condus la o creștere a portofoliului de credite performante cu 7%, +104 milioane lei; creșterea veniturilor operaționale cu 6,497 milioane lei, +4% față de anul 2018; optimizarea și reducerea cheltuielilor operaționale cu 13%, -21,4 milioane lei; îmbunătățirea rezultatului operațional cu +27,9 milioane lei prin ambele componente: creșterea veniturilor operaționale cât și reducerea costurilor”, se mai precizează în raport.

Potențialul de creștere a veniturilor este susținut mai ales de nivelul raportului credite/depozite, la nivel de 62% la 31 decembrie 2019, care, deși a fost în crestere față de finalul anului anterior când înregistra nivelul de 57%, este sub nivelul mediu de 70% al sectorului bancar.

viewscnt
Afla mai multe despre
patria bank
bvb