Profit.ro Financial Forum - Bogdan Neacșu, CEC Bank: Clienții ne impun un trend. Nu mai vor să vină la bancă, vor să rezolve de acasă. Trebuie să ajustăm produsele și modul în care le punem la dispoziția clienților

Profit.ro Financial Forum - Bogdan Neacșu, CEC Bank: Clienții ne impun un trend. Nu mai vor să vină la bancă, vor să rezolve de acasă. Trebuie să ajustăm produsele și modul în care le punem la dispoziția clienților
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 8 iul 2020

Băncile trebuie să-și adapteze serviciile pentru clienți, atât interacțiunea, cât și produsele pe care le pun la dispoziția acestora, noului context, în care clienții nu mai vor să meargă la bancă și preferă să rezolve cât mai mult online, chiar de acasă, a explicat Bogdan Neacșu, CEC Bank, la Profit.ro Financial Forum. După prima etapă, în care băncile s-au concentrat pe asigurarea funcționalității într-o perioadă foarte complicată, trebuie să schimbe modul în care furnizează serviciile, dar și să adapteze serviciile nevoilor acum mult mai diferite ale clienților.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Videoconferința, transmisă în direct și la Profit TV, a fost organizată cu sprijinul Alpha Bank, Bursa de Valori București, CEC Bank, Depozitarul Central, Fan Courier, Groupama Asigurări, ING Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank, Roca Investments, SIF Banat-Crișana și SIF Muntenia

La declanșarea crizei cauzate de epidemia de coronavirus, prima preocupare a sectorului bancar a fost asigurarea continuității activității.

"Încă de la primele momente ale acestui episod, sectorul bancar s-a concentrat pe cum să asigure continuitatea serviciilor, Dacă ar fi să tragem o linie, după luna mai, nu au existat cazuri de disfuncționalitate în sistemul bancar. Au fost provocări foarte mari, de la modul în care asigurăm protecția clienților, a salariaților, asigurarea cash-ului și a transporturilor de numerar, mai mari ca în alte perioade, și până la modalitatea în care asiguri o soluție clienților noștri. Au fost situații când a trebuit să implementăm rapid soluții de restructurare sau de amânare la plată, pentru a asigura încredere", a spus Bogdan Neacșu.

Băncile au operat, în starea de urgență, unele schimbări în modul în care livrează servicii clienților, însă acum, ca răspuns la solicitările acestora, trebuie să digitalizeze mai mult și să adapteze și produsele noii situații economice.

"Din perspectivă internă, nu cred că este momentul să ne concentrăm acum pe restructurări semnificative. Mai degrabă pe cum ajustăm activitatea bancară, pe cum digitalizăm anumite procese, ca să ne servim cât mai bine clienții. Clienții, până la urmă, ne impun un trend. Nu mai vor să vină la bancă. Vor să lucreze și să-și facă lucrurile de acasă. Fie că vor să se protejeze, fie că li se pare mai facil. Asta trebuie să facem șli noi, să deschidem teritoriul ăsta, astfel încât interacțiunea cu banca să fie de altă manieră. Asta înseamnă investiții din partea noastră, în structura de personal, pentru că oamenii trebuie pregătiți, în sisteme și în procesele pe care le punem la dispoziția clientelei", a explicat președintele CEC Bank.

Schimbările la nivel de produse bancare trebuie să fie mai ample, să reprezinte o abordare nouă în ce privește evaluarea riscului.

"Doi la mână, trebuie să ne ajustăm plaja de produse și modalitățile în care punem la dispoziție liniile de finanțare. Nu putem să o facem așa cum o făceam și până acum sau să ne bazăm pe același tip de garanții ori pe aceeași abordare la momentul la care judecăm riscul unui client", a spus el.

Referitor la situația sistemului bancar, Neacșu afirmă că acesta este stabil, lichid și pregătit să o ia de la capăt ca să sprijine economia reală.

Profit.ro Financial Forum - Sergiu Oprescu, Alpha Bank: Este foarte importantă panta de revenire de anul viitor. Trebuie să vedem care sunt sectoarele economice cu tracțiune CITEȘTE ȘI Profit.ro Financial Forum - Sergiu Oprescu, Alpha Bank: Este foarte importantă panta de revenire de anul viitor. Trebuie să vedem care sunt sectoarele economice cu tracțiune

"Încercăm să identificăm câteva sectoare care pot fi câștigătoare din această criză și care să ajute, de ce nu, ca acel procentaj de 4% creștere economică estimată pentru anul următor, să îl facem și mai dinamic", a declarat șeful CEC Bank.

Potrivit acestuia, programele guvernamentale, precum cele de investiții în infrastructură, vor contribui semnificativ la stabilizarea economiei și la accelerarea creșterii acesteia în perioada următoare.

viewscnt
Afla mai multe despre
cec bank
bogdan neacsu
banci
produse bancare
digitalizare