Raiffeisen Bank: Vom implementa măsurile dispuse de ANPC în maximum o lună de la publicarea deciziei instanței

Raiffeisen Bank: Vom implementa măsurile dispuse de ANPC în maximum o lună de la publicarea deciziei instanței
Mihai Baniţă
Mihai Baniţă
scris 3 mar 2022

Raiffeisen Bank transmite că va pune în practică ordinul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor în maximum o lună de la momentul în care Înalta Curte de Casație și Justiție va publica motivarea deciziei prin care a respins definitiv apelul băncii într-un litigiu început în 2017.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

ANPC a amendat Raiffeisen Bank în 2017 pentru practici comerciale înșelătoare, după ce un control desfășurat la plângerea unor clienți a arătat că banca a majorat unilateral dobânzile la credite fără să informeze clienții în prealabil, deși corespondența internă a băncii arăta că majorarea ratelor de dobândă fusese plănuită și justificată printr-o clauză contractuală.

"Am luat la cunoștință despre decizia Înaltei Curți și așteptăm că această decizie să fie redactată.Până la redactarea acestei decizii acest ordin este suspendat. După publicarea motivării, vom implementa din punct de vedere operațional măsurile dispuse în termen de maximum o luna. Va asigurăm că Raiffeisen Bank va lua toate măsurile pentru a respectă ordinul ANPC, în cel mai scurt timp posibil", au transmis reprezentanții băncii, la solicitarea Profit.ro.

După decizia definitivă de ieri, ANPC a arătat, într-un comunicat, că banca nu a informat, în perioada 2006-2008, în prealabil consumatorii despre viitoarele costuri ale produsului financiar, credite în RON, EUR și CHF, și drept urmare i-a determinat pe aceștia să ia o decizie – contractarea creditelor respective – pe care altfel nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut nivelul la care dobânda avea să crească, respectiv costurile pe care nu le-au putut preconiza.

ANPC subliniază că "acest lucru se întâmpla în contextul în care operatorul financiar-bancar cunoștea nivelul dobânzii pe care urma să-l aplice. Raiffeisen Bank a setat în sistem mărirea automată a dobânzilor, atunci când creditele împlineau un an de la acordare, justificând această practică printr-o clauză introdusă în contract, prin care să-și justifice majorarea unilaterală a dobânzii”.

Autoritatea a emis și ordin prin care a cerut Raiffeisen să aducă situația clienților la nivelul de dinainte de majorarea dobânzii și să le ramburseze sumele încasate.

Profit net de 788 de milioane de lei pentru Raiffeisen Bank în 2021 CITEȘTE ȘI Profit net de 788 de milioane de lei pentru Raiffeisen Bank în 2021

Banca a contestat atât amenda cât și ordinul, dar a pierdut definitiv ambele litigii - în cazul celui din urmă procesul a durat 5 ani, decizia definitivă a ÎCCJ fiind pronunțată în această săptămână.

Creditele vizate au fost acordate în perioada 2006-2008 și au fost preponderent în franci elvețieni.

Raiffeisen nu a oferit detalii suplimentare privind situația debitorilor- numărul celor care mai au astfel de împrumuturi și cum anume va fi pus în practică ordinul.

viewscnt
Afla mai multe despre
raiffeisen bank
majorare dobanda
inalta curte de casatie si justitie
anpc