Cineworld, proprietarul celui mai mare lanț de cinematografe din România, puternic afectat de pandemie, ia în calcul o listare la New York

Cineworld, proprietarul celui mai mare lanț de cinematografe din România, puternic afectat de pandemie, ia în calcul o listare la New York
scris 13 aug 2021

Grupul britanic Cineworld, al doilea mare operator de cinematografe din lume și proprietarul celui mai mare lanț de cinematografe din România, Cinema City, analizează o listare pe bursa de la New York pentru a-și crește lichiditățile, în condițiile în care restricțiile din pandemie au afectat semnificativ afacerile grupului la nivel global.

Cineworld ia în calcul o ofertă publică inițială de acțiuni proprii sau o listare parțială a diviziei sale din SUA, Regal Cinemas (fosta Regal Entertainment Group).

"Piețele de capital din SUA sunt cele mai mari și mai lichide din lume și includ un număr mare de companii de cinema cotate la bursă (...) Prin urmare, Consiliul Director are în vedere opțiuni pentru a maximiza valoarea acționarilor acum și în viitor, accesând această lichiditate printr-o listare a Cineworld sau o listare parțială a Regal în SUA. Consiliul va evalua aceste opțiuni în lunile următoare și se va consulta cu acționarii în timp util dacă urmează să fie făcute propuneri formale”, potrivit companiei.

Indicele BET urcă pe un nou maxim istoric. Volume consistente și revenire a interesului pentru acțiunile Digi CITEȘTE ȘI Indicele BET urcă pe un nou maxim istoric. Volume consistente și revenire a interesului pentru acțiunile Digi

Cineworld obține majoritatea veniturilor și a profitului pe piața din SUA de când a preluat Regal în 2018, în schimbul sumei de 3,6 miliarde de dolari.

Grupul britanic, care a avut cinematografele închise în toate cele 10 țări unde operează până în aprilie, cu redeschideri și în mai și iunie, a raportat o scădere de 70,3% a numărului de spectatori în prima jumătate a anului.

Veniturile au scăzut cu aproape două treimi, de la 712,4 milioane de dolari în primul semestru din 2020 la 292,8 milioane de dolari, însă grupul se așteaptă la redresarea afacerilor în ultima parte a anului, pe măsură ce campaniile de vaccinare continuă.

Cineworld și-a redus pierderile la 576,4 milioane de dolari după prima jumătate a anului, de la un rezultat negativ de peste 1,58 miliarde de dolari în perioada similară din 2020.

În Europa de Est și Israel, unde operează cu brandurile Cinema City, Yes Planet și Rev-Chen, Cineworld a obținut venituri de 34,6 milioane de dolari, în scădere cu 60,4%.

viewscnt
Afla mai multe despre
cineworld
cinema city
oferta publica initiala
ipo
listare
cinematografe inchise
pandemie
covid