Digi Communications în T1: veniturile cresc, dar compania intră pe pierdere netă. EBITDA urcă

Digi Communications în T1: veniturile cresc, dar compania intră pe pierdere netă. EBITDA urcă
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 16 mai 2019

Digi Communications (DIGI), compania care concentrează activitățile operatorului telecom RCS&RDS, a realizat în primele 3 luni ale acestui an venituri totale de 281,2 milioane euro, în creștere cu 20,8% față de martie 2018, când s-au situat la 232,8 milioane euro. În schimb, compania a raport o pierdere netă de 17,6 milioane de euro, de la un profit net de 14,8 milioane de euro la finele primului trimestru al anului precedent.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În primele 3 luni ale acestui an, cheltuielile totale ale Digi s-au majorat cu 30,3%, la 263,8 milioane de euro, de la 202,5 milioane de euro.

Indicatorul EBITDA ajustată a atins 90,7 milioane de euro, în creștere cu 17,1 % față de aceeași perioadă a anului 2018.

În România, principala piața a Digi Communications, cu o pondere de 64,4% în business, veniturile au cumulat 181,2 milioane de euro, cu 10,5% mai mult față de martie 2018. Compania și-a mărit încasările pe segmentul de cablu TV - 51 milioane de euro (+9,7%), internet - 46,7 milioane de euro (+5,9%) și telefonie mobilă - 46,5 milioane de euro (+6,4%), dar a consemnat un declin pe telefonie fixă - 5,3 milioane de euro (-5,4%) și televiziune prin satelit (DTH) - 7,6 milioane de euro (-10,6%).

Afacerile Orange România au scăzut, portofoliul de clienți a crescut CITEȘTE ȘI Afacerile Orange România au scăzut, portofoliul de clienți a crescut

"Numărul de RGU din serviciile noastre de televiziune prin cablu a crescut de la 3.075 mii la 31 martie 2018, la 3.391 mii la 31 martie 2019, o creștere de 10,3%, iar numărul RGU de clienți rezidențiali abonați la serviciile de internet și date fixe a crescut de la 2.185 mii la 31 martie 2018, la 2.427 mii la 31 martie 2019, o creștere de 11,1%. Creșterea a fost datorată în principal de investițiile în extinderea rețelelei noastre fixe de fibră optică și pachetelor de internet și date fixe tot mai atractive", se arată în raportul trimestrial al companiei.

Numărul de RGU din serviciile de telecomunicații mobile a crescut de la 3.373 mii, la data de 31 martie 2018, la 3.404 mii RGU la data de 31 martie 2019, o creștere de 0,9%. Creșterea abonaților la serviciile de telefonie mobilă este parțial compensată de scăderea stick-urilor de internet mobil.

Digi este prezentă cu operațiuni în Ungaria, piață cu o pondere de 19,6% în total venituri, Spania - 14% și Italia - 2%.

"În total, pe cele patru piețe, grupul Digi înregistrează o creștere a RGU de 1,76 milioane, inclusiv unitățile generatoare de venit ale Invitel, și depășește pragul de 15 milioane RGU. Astfel, dacă în trimestrul I al anului 2018, grupul înregistra 13,45 milioane RGU, un an mai târziu, numărul total de unități generatoare de venituri ajungea la 15,2 milioane", se arată într-un comunicatu RCS&RDS privind rezultatele aferente primului trimestru.

Telekom România - venituri de 217 milioane de euro în T1, EBITDA urcă CITEȘTE ȘI Telekom România - venituri de 217 milioane de euro în T1, EBITDA urcă

Venitul mediu pe abonat (ARPU) din serviciile de telecomunicații mobile a crescut la o medie de 4,6 euro/lunar pentru perioada de trei luni încheiată la data de 31 martie 2019, comparativ cu media de 4,3 euro/lunar pentru intervalul 1 ianuarie - 31 martie 2018, o creștere de 7%, în principal ca urmare a creșterii traficului de servicii de voce, internet si date generat de clienți.

Veniturile Vodafone România au scăzut în anul fiscal 2018 CITEȘTE ȘI Veniturile Vodafone România au scăzut în anul fiscal 2018

La data de 31 martie, activele totale ale companiei se ridicau la 1,825 miliarde euro, de la 1,63 miliarde de euro la finele anului trecut.

Digi rămâne o companie puternic îndatorată, indicator care se situa la 1,69 miliarde de euro la 31 martie. De altfel, cheltuielile financiare ale companiei (dobânzile pentru credite) au crescut de la 13,2 milioane de euro la 32,5 milioane de euro în primul trimestru, dinamica afectând rezultatul final pe primul trimestru al companiei.

UPC România în T1: venituri și clienți în creștere. Televiziunea digitală a atins și depășit un reper CITEȘTE ȘI UPC România în T1: venituri și clienți în creștere. Televiziunea digitală a atins și depășit un reper

Titlurile Digi Communications sunt listate la Bursa de Valori București.

Nivelul de închidere atins în ședința bursieră din 15 mai a fost de 24 lei/acțiune, la care compania are o capitalizare 2,4 miliarde de lei, de la prețul de 40,00 lei/acțiune al ofertei publice care a adus acest emitent în ringul de tranzacționare, în luna mai 2017.

viewscnt
Afla mai multe despre
rcs&rds
digi communications
bvb
bursa
venituri
cheltuieli
rezultat