Purcari își reduce cu 9% profitul net semestrial. Epidemia COVID a condus la o prăbușire la jumătate a veniturilor în Republica Moldova

Purcari își reduce cu 9% profitul net semestrial. Epidemia COVID a condus la o prăbușire la jumătate a veniturilor în Republica Moldova
Adrian Panaite
Adrian Panaite
scris 20 aug 2020

Producătorul de vinuri Purcari Wineries a raportat în primele 6 luni ale anului un câștig pretaxare EBITDA de 28,30 milioane lei, cu 6,01% mai mic decât cel de 30,11 milioane lei de la S1 2019. Compania a depășit cu succes șocul închiderilor din industria HORECA și și-a majorat cu aproape un sfert vânzările în România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Purcari Wineries (WINE), ultimul nume major care s-a listat la cota Bursei de Valori București, a realizat în primul semestru venturi de 84,89 milioane lei, în declin cu 3,30% față de cele de 87,79 milioane lei din perioada similară a anului trecut, iar costul acestor vânzări a coborât într-o dinamică mai mică, -1,23%, la 44,02 milioane lei, de la 44,57 milioane lei.

Aproximativ jumătate din aceste afaceri, respectiv livrări de 42,94 milioane lei, au fost realizate pe piața românească. „Vânzările au crescut cu 24% în pofida măsurilor restrictive dictate de Covid-19”, menționează compania în raportarea semestrială, adăugând și un salt de 29% a veniturilor pe brandul Purcari.Performanță

Wirecard. Povestea unei pierderi a SIF Transilvania. În România, Wirecard afaceri de 43,4 milioane lei și profit de peste 18 milioane lei CITEȘTE ȘI Wirecard. Povestea unei pierderi a SIF Transilvania. În România, Wirecard afaceri de 43,4 milioane lei și profit de peste 18 milioane lei

Prin contrast, șocul epidemiei a condus la o scădere de 49% a vânzărilor în Republica Moldova, la 8,99 milioane lei, unde cea mai mare parte a desfacerilor este pe segmentul HORECA și în Duty Free. La fel, noul corovirus a tăiat cu 70% veniturile din Asia, la 1,64 milioane lei.

Un avans de 4% al afacerilor, a 10,95 milioane lei, este raportată pentru piața din Polonia, iar în Ucraina a fost un veritabil „boom”, cu un salt de 51% al vânzărilor, la 3,54 milioane lei, aici incluzând și o creștere explozivă, de 90%, a mărcii Purcari.În Cehia și Slovacia, declinul a fost de 4%, la 4,51 milioane lei, iar atât în Belarus, cât și în Țările Baltice, veniturile au fost cu puțin peste 3 milioane și jumătate de lei.

„Cele mai afectate au fost lunile aprilie și mai, pe fondul blocajelor largi pe piețele în care activează Grupul. Începând cu luna iunie, vânzările Grupului au recuperat tendința de creștere an la an”, spune raportarea către Bursă. „Conducerea nu poate estima tendințele consumului în cazul deteriorarii ulterioare a situației pandemice și a eventualelor măsuri restrictive aplicate de guvernele țărilor în care Grupul are activități operaționale.”

Activitatea în domeniul microhidrocentralelor majorează cu peste 50% afacerile Electromagnetica, dar nu ameliorează profitabilitatea CITEȘTE ȘI Activitatea în domeniul microhidrocentralelor majorează cu peste 50% afacerile Electromagnetica, dar nu ameliorează profitabilitatea

Profitul din exploatare s-a redus cu 12,91%, la 21,99 milioane lei, de la 25,25 milioane lei. Dinamica a fost ceva mai atenuată, -9,05%, la nivelul rezultatului globale net, care a coborât la 15,51 milioane lei, de la 17,12 milioane lei. La T1, câștigul net era de 8,03 milioane lei.

La data de 30 iunie, activele totale ale Purcari erau de 351,58 milioane lei, cu 0,73% mai mici decât cele de 354,18 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile totale au fost reduse cu 11,74%, la 157,19 milioane lei, de la 176,91 milioane lei.

În cadrul ofertei publice de listare din februarie 2018, dar și ulterior acesteia, Purcari, societate care îl are ca cel mai important acționar pe omul de afaceri Victor Bostan, a atras în acționariatul său dispersat mai mulți jucători instituționali precum canadienii de la Fiera Capital (fosta Charlemagne Capital), cehii de la Conseq, Franklin Templeton Investment Funds, Pavăl Holding deținută de fondatorii Dedeman și din Suedia fondul East Capital, dar și SEB SICAV, administrat de divizia de piețe de capital a grupului celebrei familii de bancheri Wallenberg. La ultimul preț de închidere de pe bursă, de 22,20 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 444,00 milioane lei (91,74 milioane euro).

viewscnt
Afla mai multe despre
purcari
bvb
bursa
east capital
seb management
fiera captal
conseq
paval holding