Restricțiile pentru restaurante aduc o criză la KFC și Pizza Hut. Pierdere semestrială de 22 milioane lei pentru compania care deține lanțurile în România

Restricțiile pentru restaurante aduc o criză la KFC și Pizza Hut. Pierdere semestrială de 22 milioane lei pentru compania care deține lanțurile în România
Adrian Panaite
Adrian Panaite
scris 27 aug 2020

Pe fondul măsurilor de restricție luate în contextul epidemiei COVID-19, deși și-a menținut deschise magazinele de tip „Drive Thru” și livrările la domiciliu, Sphera Franchise raportează la S1 o prăbușire de 47 de ori a câștigului pretaxare EBITDA, la aproximativ 772.000 lei, de la 36,71 milioane lei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Sphera Franchise Group (SFG), firma care operează lanțurile de alimentație publică Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, KFC și Taco Bell, a realizat în primul semestru vânzări din restaurante de 304,58 milioane lei, cu 31,64% mai mici decât cele de 445,57 milioane lei din perioada similară a anului trecut. Tendința s-a ameliorat după ridicarea stării de urgență la 15 mai. „Grupul se așteaptă ca această tendință de creștere a vânzărilor, înregistrată pentru toate brandurile, să continue”, spune raportarea semestrială. În acest răstimp, compania care a fost afectată pe blocajele din economie în toate piețele pe care este prezentă – România, Italia și Basarabia - s-a preocupat pentru creșterea segmentului de livrare folosind firme de profil precum Glovo, TakeAway și FoodPanda.

În primele 6 luni ale anului, cheltuelile cu restaurantele au coborât cu 24,80%, la 297,90 milioane lei, de la 396,14 milioane lei. În același timp, însă, cheltuielile adminstrative au fost reduse într-o dinamică mai atenuată, de 8,18%, la 24,45 milioane lei, de la 26,63 milioane lei. Acesta este contextul în care Sphera a trecut pe pierdere, cu un rezultat negativ din exploatare de 17,77 milioane lei, față de profitul din exploatare de 22,80 milioane lei obținut la S1 2019. La nivel net, pierderea este de 22,58 milioane lei, comparativ cu un profit net de 18,09 milioane lei. La T1 pierderea era de 12,25 milioane lei.

Hidroelectrica și-a redus cu 100 milioane de lei profitul în prima jumătate a anului.Operațiunea CEZ, botezată “proiectul ENESCU” CITEȘTE ȘI Hidroelectrica și-a redus cu 100 milioane de lei profitul în prima jumătate a anului.Operațiunea CEZ, botezată “proiectul ENESCU”

La data de 30 iunie, activele totale erau de 630,89 milioane lei, în creștere cu 1,72% față de cele de 620,23 milioane lei de la 31 decembrie 2019. În același interval, datoriile totale s-au majorat cu 11,29%, la 498,58 milioane lei, de la 447,98 milioane lei.

Sphera Franchise Group, companie care îi are ca acționari majoritari pe oamenii de afaceri Nicolae Badea, Radu Dimofte și Lucian Vlad, a fost adusă la cota Bursei de Valori București în toamna anului 2017, iar la ultimul preț de închidere de 13,50 lei/acțiune, are o capitalizare de piață de 523,79 milioane lei (108,21 milioane euro).

viewscnt
Afla mai multe despre
sphera
bursa
bvb