România, ultimul loc în Europa la servicii de mobile banking, cu o rată de penetrare de 22% în rândul populației

România, ultimul loc în Europa la servicii de mobile banking, cu o rată de penetrare de 22% în rândul populației
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 iul 2016

România se clasează pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește folosirea serviciilor de mobile banking, sau servicii bancare pe telefonul mobil, cu o rată de penetrare în rândul populației de 22%, aată un studiu publicat miercuri de firma de servicii profesionale EY, care citează un sondaj realizat recent de companie Ipsos la nivel european.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Potrivit studiului, aproximativ 47% dintre persoane folosesc servicii de mobile banking la nivel european, în timp ce în SUA rata de penetrare este de 53%, scrie News.ro.

"Studiul arată că mai bine de 25% dintre respondenții români declară că nu intenționează să folosească astfel de servicii în anul următor", se arată în comunicatul al EY de lansare a studiului.

Totuși, România înregistrează un potențial important de dezvoltare a serviciilor bancare oferite prin intermediul telefonului mobil, în condițiile în care rata de penetrare a telefoniei mobile este comparabilă cu nivelul din țările dezvoltate, depășind 100%.

“Conform studiului EY, furnizorii de servicii financiare pot atinge o economie de 96% a costului pe tranzacție efectuat prin canale mobile. Acest aspect, corelat cu rata înaltă de penetrare a telefoniei mobile în România sunt premisele pentru creșterea ratei de bancarizare în țara noastră", susține Aurelia Costache, reprezentant al EY, citată în comunicatul companiei.

FOTO & VIDEO Aurul BNR, la Muzeul Tezaurului de la Tismana CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Aurul BNR, la Muzeul Tezaurului de la Tismana

Potrivit EY, băncile din România au început să își dezvolte strategii digitale și să gândească modalități de colaborare între diferite sectoare. Pe termen mediu, specialiștii consideră că serviciile bancare tradiționale vor continua să existe, în paralel cu canalele bancare digitale.

Pe termen lung, serviciile bancare online și prin telefonul mobil vor deveni predominante, mai ales ca urmare a ușurinței cu care tinerii adoptă noile tehnologii, cred experții.

viewscnt
Afla mai multe despre
mobile banking