STUDIU Nemulțumiți de birocrația din relația cu băncile, românii vor să interacționeze cu acestea prin canale moderne de comunicați

STUDIU Nemulțumiți de birocrația din relația cu băncile, românii vor să interacționeze cu acestea prin canale moderne de comunicați

Sursa foto: Prudencio Alvarez | Dreamstime

Profit.ro
Profit.ro
scris 5 sep 2017

Românii doresc să interacționeze cu băncile prin intermediul unor canale moderne de comunicații, bazate pe tehnologii noi, arată un studiu realizat de compania Mercury Research, pentru integratorul Datanet Systems.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

85% dintre persoanele intervietate ar prefera să interacționeze cu angajații băncilor prin intermediul apelurilor video online, de acasă sau dintr-o sucursală, al apelurilor telefonice web (84%) sau să aibă sesiuni de chat cu asistenți virtuali (80%). Motivul: clienții doresc să aibă acces rapid la servicii și informații pentru a evita birocrația de care se lovesc la sediile băncilor, folosind servicii bazate pe tehnologii de generație nouă.

Studiul arată că, în relația pe care o au cu băncile, aproape o treime din clienții acestora nu sunt satisfăcuți de numărul mare de documente pe care trebuie să le citească și semneze și de timpul lung de așteptare necesar pentru a putea discuta cu un angajat al băncii. O altă problemă des citată de către respondenți a fost cea a nevoii deplasării la sediile și subsidiarele băncilor pentru a putea primi lămuriri directe asupra informațiilor de care au nevoie. Pe primele locuri în așteptările românilor, de la relația lor cu băncile, se situează creșterea nivelului de competență a angajaților și a atenției acordate relației cu clienții, urmate de îmbunătățirea calității serviciilor.

VIDEO & FOTO Ford prezintă în premieră SUV-ul EcoSport, versiunea românească ce va fi construită la Craiova. Este cel mai puternic concurent pentru Dacia Duster CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Ford prezintă în premieră SUV-ul EcoSport, versiunea românească ce va fi construită la Craiova. Este cel mai puternic concurent pentru Dacia Duster

„În relația cu băncile, clienții doresc servicii de suport rapide și simple, pentru că nu au timpul necesar și nici răbdarea să aștepte în sediile fizice, dar își doresc o relație personală și de încredere cu banca. Băncile viitorului sunt cele care vor exploata la maximum tehnologia pentru a satisface astfel de cerințe. Apelurile video online oferă posibilitatea consolidării relației personale între clienți și consilierii băncii, fiind o alternativă facilă a contactului uman direct, având ca beneficii optimizarea timpului și a resurselor alocate în acest sens. Aceste tehnologii există deja pe piața locală, iar specialiștii noștri au toate competențele necesare derulării unor astfel de proiecte“, a declarat Dragoș Stroescu, Director executiv al companiei Datanet Systems.

Studiul „Customer experience with banks in Romania“a fost derulat în perioada ianuarie-aprilie 2017, pe un eșantion de 1.024 de persoane, atât fizice cât și juridice, care utilizează minimum două produse bancare. 

viewscnt
Afla mai multe despre
banci
comunicatii
video online
documente