ING Bank a făcut profit net de 493 de milioane de lei anul trecut, în creștere ușoară față de 2016, și a avansat un loc în topul celor mai mari bănci după active

ING Bank a făcut profit net de 493 de milioane de lei anul trecut, în creștere ușoară față de 2016, și a avansat un loc în topul celor mai mari bănci după active
Mihai Baniţă
Mihai Baniţă
scris 1 mar 2018

ING Bank și-a crescut cu circa 4% rezultatul net anul trecut, după o creștere puternică a numărului de clienți și a volumului de credite. Banca a ajuns pe locul 6 în clasamentul după active, depășind CEC Bank.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Venitul total a crescut cu 9% la 1,43 miliarde de lei, mai ales ca urmare a creșterii comerciale, în timp ce marjele au rămas stabile. Cheltuielile au crescut cu 13% la 752 de milioane de lei.

Excluzând veniturile excepționale de 123 de milioane de lei obținute din vânzarea acțiunilor Visa în anul 2016, ING Bank România a obținut venituri cu 112 milioane de lei mai mari, cu 20% mai mult față de anul trecut, în timp ce profitul brut a crescut cu 143 milioane lei în 2017, cu 32% mai mare față de 2016, la 584 de milioane de lei.

Riscul a crescut cu un ritm mai redus, generând costuri suplimentare de 5 milioane de lei față de 2016 (+6%) la 97 de milioane de lei.

EXCLUSIV Reforma fiscală a lui Trump aduce bani și unor angajați din România. Americanii de la Plexus vor plăti la Oradea bonusuri substanțiale CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Reforma fiscală a lui Trump aduce bani și unor angajați din România. Americanii de la Plexus vor plăti la Oradea bonusuri substanțiale

“Cota de piață după active a crescut și am ajuns pe locul 6 în piață la 7,9%. Suntem foarte mândri de asta, am lucrat mulți ani”, spune directorul executiv al sucursalei din România a băncii olandeze.

„Ambiția noastră este să creștem în clasament. Cred că în acest an suntem mai activ decât competitorii noștri”, spune oficialul ING și indică o cotă de 10% pe partea de creditare este o țintă fezabilă, după ce banca a crescut anul trecut de la 7,7% anul trecut la 8,9%.

Szczurek nu se așteaptă ca o încetinire a creșterii salariilor să afecteze creșterea creditării în acest an.

“Nu cred că creșterea salarială este cea care determină creșterea noastră”, spune Szczurek și adaugă că avansul creditării vine mai mult din achizția de clienți noi.

Banca avea în portofoliu 1,14 milioane de clienți activi la finele anului trecut, cu 14% mai mulți față de 2016. 713.000 de clienți încasează venituri recurente prin bancă, cum ar fi salariile, în creștere cu 23% față de 2016, “datorită ofertei noastre de card pentru salariu, care e cea mai bună din piață și pe care nu o bate nimeni”, spune Szczurek.

EXCLUSIV Un grup de aproape 20 de CEO și vicepreședinți de mari concerne japoneze au venit în România. LISTA companiilor CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Un grup de aproape 20 de CEO și vicepreședinți de mari concerne japoneze au venit în România. LISTA companiilor

Banca a crescut portofoliul de credite cu 21% față de 2016 la 21,2 miliarde de lei, datorită avansului de 34% pe componenta de lei, compensată de o scădere a celei de valută. Și a ajuns la un portofoliu compus 75% din împrumuturile în lei.

ING a acordat mai multe credite persoanelor fizice decât companiilor, ceea ce confirmă tranziția băncii către una cu o componentă ridicată de retail. Ponderea creditelor acordate populației a crescut anul trecut cu 2 puncte procentuale la 54% din portofoliu.

Retailul a contribuit, de altfel, cu 70% din profitul băncii, în timp ce companiile au generat 30%, explică oficialii băncii.

Depozitele de la clientelă au crescut cu 20% la 26,6 miliarde de lei.

Rata NPL a scăzut la 3,3% de la 3,6%, fiind la jumătate sub media pieței.

Raportul cost-to-income era de 52%, în linie cu piața. “Cred că putem să îmbunătățim acest aspect”, spune directorul ING România.

EXCLUSIV 10 oameni de afaceri, printre care Cristian Țânțăreanu, proprietarul City Grill și fostul șef al McDonald\'s România, și-au unit forțele pentru a construi cel mai spectaculos complex de evenimente, cu 10 milioane euro CITEȘTE ȘI EXCLUSIV 10 oameni de afaceri, printre care Cristian Țânțăreanu, proprietarul City Grill și fostul șef al McDonald's România, și-au unit forțele pentru a construi cel mai spectaculos complex de evenimente, cu 10 milioane euro

Rentabilitatea capitalurilor a fost de 22% anul trecut, față de 24% în 2016.

Banca a investit anul trecut 100 de milioane de lei în dezvoltarea structurii digitale și de IT și arată creștere rapide pe acest segment.

“Mulți spun că e prea devreme pentru România pentru digital, că românii nu sunt pregătiți pentru asta”, spune și Szczurek și apoi adaugă că evoluția ING arată opusul.

Tranzacțiile digitale au crescut anul trecut cu 48% a 100 de milioane de tranzacții. Plățile cu cardurile contactless au crescut cu 140% la 67,2 milioane plăți, după ce banca a emis astfel de carduri pentru toți clienții. 65% dintre plățile cu cardul sunt contactless, adaugă oficialul băncii.

ING are cu 52% mai mulți utilizatori de mobile banking decât anul trecut, și a înregistrat cu 64% mai multe accesări de către clienți a conturilor digitale  - aproape 70 de milioane de logins.

“Cred că vom ajunge în curând la 10 milioane de logins într-o lună”, spune directorul băncii.

ING a lansat, toamna trecută, împrumuturile online prin aplicația homebank. Banca a vândut 13% din creditele de consum prin aplicație în ultimele trei luni ale anului trecut, dintre acestea trei sferturi fiind luate de pe aplicația de smartphone.

“Cred că anul viitor procentul va fi de 30%. Cred că clienții vor adopta împrumuturile digitale foarte foarte rapid”, spune Szczurek.

viewscnt
Afla mai multe despre
ing bank
digitalizare
home bank