Amazon se așteaptă la pierderi de 10 miliarde de dolari în 2022 cu Alexa – asistentul vocal

Amazon se așteaptă la pierderi de 10 miliarde de dolari în 2022 cu Alexa – asistentul vocal
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 nov 2022

Asistentul vocal comercializat de Amazon nu a reușit niciodată să își găsească modelul de profitabilitate. Ca urmare, compania va face concedieri în departamentul în cauză, transmite televiziunea franceză BFM TV.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Gigantul comerțului online Amazon își comercializează asistentul vocal, Alexa, de aproximativ 10 ani. Potrivit Business Insider, compania nu a reușit niciodată să obțină cu adevărat un profit de pe urma acestui dispozitiv, pierzând chiar o sumă considerabilă de bani pentru a-l dezvolta și vinde, arată G4Media.ro.

ULTIMA ORĂ FOTO CONFIRMARE Enel pleacă din România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO CONFIRMARE Enel pleacă din România

Departamentul responsabil cu dezvoltarea Alexa, care conține și serviciul de streaming Amazon Prime Video, a pierdut 3 miliarde de dolari (aproximativ 2,9 miliarde de euro) în primul trimestru din 2022, „marea majoritate” a pierderilor fiind atribuită Alexa. Compania se așteaptă la o pierdere de cel puțin 10 miliarde de dolari (aproximativ 9,7 miliarde de euro) pe parcursul anului 2022.

Business Insider a vorbit cu o duzină de actuali și foști angajați, care descriu „o afacere în criză”. Un angajat a descris Alexa ca fiind „un colosal eșec de imaginație” și „o oportunitate irosită”.

Într-un document intern prezentat de mass-media, compania afirmă că „[vrem] să facem bani atunci când oamenii folosesc dispozitivul nostru, nu doar atunci când îl cumpără. Cu toate acestea, majoritatea milioanelor de interacțiuni dintre Alexa și utilizatorii săi „constau în a reda muzică sau a întreba despre vreme”, iar aceste interacțiuni nu sunt monetizabile.

Au fost întreprinse mai multe inițiative pentru a face Alexa mai atractivă, cum ar fi parteneriatele cu Uber și Domino’s Pizza. Dar conceptul nu și-a găsit niciodată publicul. Potrivit cifrelor transmise de Business Insider, Alexa și cei 71,6 milioane de utilizatori ai săi se află pe locul al treilea, în urma concurenței, Google Assistant (81,5 milioane de utilizatori) și Siri de la Apple (77,6 milioane).

Compania a anunțat, de asemenea, un plan de concedieri pe scară foarte largă, urmând să elimine aproximativ 10.000 de locuri de muncă, care ar trebui să înceapă săptămâna aceasta. Planul de concedieri include divizia responsabilă pentru Alexa. Cu toate acestea, directorul executiv al Amazon, Andy Jassy, a declarat într-un comunicat publicat pe 17 noiembrie că dorește să „continue să dezvolte Alexa”, după ce a redus considerabil forța de muncă a echipei.

viewscnt
Afla mai multe despre
amazon
alexa