Aplicațiile frauduloase de Android se promovează chiar prin reclamele vândute de Google

Aplicațiile frauduloase de Android se promovează chiar prin reclamele vândute de Google
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 8 dec 2018

Așa cum propaganda și știrile false s-au răspândit pe Facebook prin postări sponsorizate, așa își găsesc victime mai nou aplicațiile dubioase de Android, cumpărând spații privilegiate în Play Store chiar de la Google.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Compania de analiză Kochava a descoperit 8 aplicații de Android, promovate prin reclame în magazinul oficial de aplicații, care foloseau tactici incorecte față de utilizatori și de alți dezvoltatori pentru a câștiga bani.

Cele 8 aplicații, toate produse de firme chinezești, au însumat înainte să fie descoperite peste 2 miliarde de descărcări din Google Play Store.

Aceste aplicații abuzau de permisiunile acordate la nivelul smartphone-urilor și monitorizau activitatea utilizatorilor pentru a vedea ce alte aplicații instalează aceștia. Prin interceptarea sursei download-urilor, erau apoi colectați bani din recompense în valoare de milioane de dolari.

Chrome blochează reclamele înșelătoare CITEȘTE ȘI Chrome blochează reclamele înșelătoare

Mulți dezvoltatori de aplicații își înscriu produsele în așa-numite programe de recompense, în care contribuția la un download este răsplătită financiar într-un sistem de marketing afiliat. Practic, cel care trimite un utilizator să instaleze o aplicație este plătit de dezvoltator, care încearcă astfel să-și popularizeze produsul.

Deși nu este nimic în neregulă cu astfel de practici de promovare, cele 8 aplicații reușeau să colecteze în mod nedrept recompensa. Când un utilizator instala o aplicație aflată într-un program de recompense, aplicațiile frauduloase se interpuneau și pretindeau că ele ar fi determinat utilizatorul să facă instalarea.

Cele 8 aplicații profitau de pe urma permisiunilor acordate de utilizatori pentru a monitoriza instalările făcute pe telefon. Practic, printr-o singură acțiune era păcălit și utilizatorul și dezvoltatorul.

Interesant este că producătorii și-au popularizat aplicațiile frauduloase chiar cu ajutorul indirect al Google, cumpărând vizibilitate mai bună în Google Play.

Zeci de milioane de utilizatori din Anglia și Japonia nu au putut vorbi la telefoanele mobile din cauza unei probleme tehnice globale CITEȘTE ȘI Zeci de milioane de utilizatori din Anglia și Japonia nu au putut vorbi la telefoanele mobile din cauza unei probleme tehnice globale

Descoperirea este doar ultima dintr-o listă lungă, care a pus magazinul oficial de aplicații pentru Android într-o lumină proastă în acest an, în ciuda asigurărilor venite din partea Google.

Gigantul american a pus Play Store pe pilot automat, lăsând algoritmii să se ocupe atât de securitate, cât și de promovarea aplicațiilor. Tocmai acești algoritmi au creat un haos vizibil din ambele puncte de vedere în magazinul de aplicații.

Google Play Store nu doar crează utilizatorului sentimentul de nesiguranță, ci face foarte grea descoperirea aplicațiilor cu adevărat interesante, în lipsa unei echipe editoriale care să ocupe de aceste aspecte, cum este cazul în ecosistemul creat de Apple.

viewscnt
Afla mai multe despre
aplicații
android
google
smartphone