eMAG va funcționa în Polonia sub acest brand începând de marți

eMAG va funcționa în Polonia sub acest brand începând de marți

Iulian Stanciu, acționar Dante International (eMAG)

Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 26 sep 2016

Trecerea magazinului polonez online Agito la brandul românesc eMAG va fi operată marți, 27 septembrie, a anunțat pentru Profit.ro omul de afaceri Iulian Stanciu, care deține aproape peste 22% din acțiunile Dante International, compania care a cumpărat Agito la începutul anului 2015.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

“Pe 27 septembrie, agito.pl va deveni emag.pl. Achiziția domeniului a fost un proces de durată și costisitor având în vedere că era folosit de un institut de cercetare deținut de statul polonez”, a afirmat Stanciu, care nu a dorit să facă publică suma plătită pentru preluarea adresei web emag.pl.

În ianuarie 2015, grupul sud-african Naspers a decis să extindă platforma de vânzări a retailerului eMAG.ro în Polonia, prin preluarea integrală de către Dante International a companiei Agito, un important jucător local pe segmentul retailului online.

Stanciu, eMAG: A venit timpul să construim produse românești; Noi, ca susținere a statului în străinătate, am primit ridicări din umeri CITEȘTE ȘI Stanciu, eMAG: A venit timpul să construim produse românești; Noi, ca susținere a statului în străinătate, am primit ridicări din umeri

Cu vânzări de aproximativ 80 milioane de euro în 2014, retailerul Agito era controlat de Naspers din anul 2012, după ce a cumpărat un pachet de acțiuni reprezentând 90% pentru suma de 17,7 milioane de euro, potrivit informațiilor publicate în presa din Polonia la data tranzacției.

eMAG mai este prezent în Bulgaria și Ungaria.

“Pregătirea rebranding-ului a durat mai mult de un an. Am plecat de la înțelegerea contextului local și apoi am adaptat cultura, procesele și tool-urile eMAG la piața locală. Obiectivul nu a fost până acum să vindem sau să facem profit. Am investit mult pentru a construi o bază solidă. Vom reveni cu informații despre vânzări și creșteri, noul obiectiv după rebranding va fi creșterea accelerate”, a explicat Stanciu.

El a afirmat că obiectivul eMAG în Polonia este atingerea unei “cote însemnate” în următorii cinci ani, fără se dea mai multe detalii.

“Deocamdată Agito este o companie mică spre medie într-o piață foarte mare. Este imposibil de definit e-commerce-ul ca piață având în vedere că cei mai mari jucători din Polonia care folosesc e-commerce-ul sunt de fapt retailerii offline. De aceea, noi ne uităm la piața totală de retail, unde avem foarte mult loc de creștere”, a mai spus Stanciu.

Potrivit datelor prezentate de Stanciu într-o conferință de presă desfășurată la finele lunii august, afacerile eMAG au îmsumat 1,95 miliarde de lei, cu 56% mai mult față de 2014.

În România, cifra de afaceri a crescut cu 36,4%, la 1,7 miliarde de lei, potrivit datelor disponibile la Ministerul Finanțelor.

Anul trecut, Dante International a investit 48 milioane de euro, din care 15 milioane de euro în dezvoltarea platformei eMAG și 24 milioane de euro pe plan internațional.

Efortul investițional s-a văzut și în rezultatul net al companiei, care a înregistrat anul trecut o pierdere netă de 119,3 milioane de lei, în creștere cu 104,5% față de 2014, iar datoriile totale au urcat cu 95,2%, la 549,3 milioane de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice.

Pe de altă parte, compania are de recuperat creanțe în sumă totală de 89,6 milioane de lei, de la 80,9 milioane de lei în 2014. De asemenea, disponibilitățile în conturi ale companiei au crescut de la 12,2 milioane de lei în 2014 la 226,3 milioane de lei la finele anului trecut.

“Pentru acționarii Dante International, profitabilitatea nu este focusul actual. Societatea investește foarte mult în tehnologie pentru a deveni un shopping mall național, deschis non-stop și foarte aproape de clienți. Spre deosebire de un shopping mall clasic, unde amortizarea clădirii se face în 20 sau 40 de ani, în cazul nostru toate costurile vin imediat și să văd în rezultatul net al societății. Din acest motiv avem și parteneriatul pe termen lung cu Naspers. Toate aceste investiții, semnificative de altfel, vor aduce beneficii în viitor, iar creșterea eMAG va fi puternică în anii următori. Astfel, costurile vor coborî sub venituri și vom intra pe plus”, a explicat Stanciu conferința de presă desfășurată la finele lunii august.

Dante International are ca acționari pe Intervision (Services) Holdings BV (Olanda), o companie deținută de Naspers, cu o participație de 77,44%, și Iulian Stanciu - 22,56%.

Anterior, omul de afaceri român deținea o participație reprezentând 22,79% din capitalul social, cota acestuia reducându-se în urma unei infuzii de capital de 11.344 lei, la 1,126 miloane de lei, însoțită de o primă de emisiune de 5,5 milioane de euro, pe care grupul Naspers, prin Intervision, a achitat-o integral.

Operațiunea de majorare a fost aprbată în a doua parte a lunii iulie.

viewscnt
Afla mai multe despre
emag
polonia
rebranding