Facebook a acceptat să plătească 40 de milioane de dolari în urma acuzațiilor că a "umflat" un indicator legat de impactul reclamelor

Facebook a acceptat să plătească 40 de milioane de dolari în urma acuzațiilor că a "umflat" un indicator legat de impactul reclamelor
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 8 oct 2019

Facebook a agreat să plătească 40 de milioane de dolari pentru a pune capăt unui proces colectiv în care gigantul american este acuzat că a "umflat" timpul mediu pe care utilizatorii rețelei sociale îl petrec vizionând clipuri video, majorându-și astfel veniturile din publicitate, potrivit revistei Fortune.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI

Banii vor merge, în mare parte, către companiile care au cumpărat publicitate pe Facebook, care acuză gigantul american că timpul mediu pe care utilizatorii îl petrec urmărind conținut video pe rețeaua socială a fost umflat cu 150%-900%. O parte din sumă va merge către avocații companiilor induse în eroare de cifrele greșite raporate de Facebook. Potrivit acestora, suma pe care Facebook a acceptat să o plătească reprezintă circa 40% din suma pe care companiile implicate în procesul colectiv ar fi putut să o obțină dacă ar fi câștigat acest proces. 

Vista Equity Partners vrea să vândă până la 50% din compania britanică Finastra, prezentă și în România. Fintech-ul, evaluat la 10 miliarde de dolari CITEȘTE ȘI Vista Equity Partners vrea să vândă până la 50% din compania britanică Finastra, prezentă și în România. Fintech-ul, evaluat la 10 miliarde de dolari

În septembrie 2016, Facebook a recunoscut că a raportat greșt durata medie de vizionare pentru clipurile video postate pe rețeaua socială. Eroarea a avut loc din cauza faptului că vizualizările cu o durată mai mică de 3 secunde nu au fost luate în calcul. Acest lucru  ar fi permis "umflarea" timpului mediu de vizionare, care este un indicator urmărit de companiile care cumpără publicitate pe Facebook.

Totuși, Facebook continuă să susțină că procesul este nemeritat, în contextul în care raportarea incorectă a fost făcută fără intenție, iar sumele încasate de la cei care își fac publicitate pe Facebook nu sunt direct legate de timpul petrecut de utilizatori vizionând conținut video.

Raportarea eronată a timpului alocat de utilizatorii Facebook pentru urmărirea conținutului video a vizat perioada februarie 2015-septembrie 2016. 

Suma agreată de Facebook are nevoie de aprobarea instanței.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
publicitate facebook
reclame facebook
proces facebook