Facebook a implementat un nou software, bazat pe inteligență artificială, pentru a controla conținutul dubios

Facebook a implementat un nou software, bazat pe inteligență artificială, pentru a controla conținutul dubios
scris 20 mai 2021

Facebook a redus, în ultimele luni, diseminarea conținutului violent, de ură sau sexual, ca urmare, mai ales, a implementării unui software bazat pe inteligență artificială, capabil să stabilească legături între mesaje, imagini sau comentarii, informează AFP.

Până în prezent, sistemul de detectare a rețelei sociale permitea analizarea unui singur conținut la un moment dat, fără a putea să încrucișeze semnalele provenind de la, spre exemplu, un mesaj și o fotografie, scrie Agerpres.

eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale CITEȘTE ȘI eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale

Cu noul algoritm, implementat în 2020, Facebook poate avea acum "o viziune de ansamblu", a explicat miercuri Mike Schroepfer, manager tehnic al platformei, în cadrul unei conferințe.

Astfel, rețeaua socială poate descifra mai bine semnificația unor "meme-uri" a imaginilor sau a animațiilor, cel mai adesea cu scop umoristic, dar care uneori au un caracter de ură sau discriminator care poate fi înțeles doar prin asocierea textului cu imaginea.

"Trebuie înțeles întregul context" pentru a analiza și, eventual, a respinge mesajul, a detaliat Mike Schroepfer, care a explicat că software-ul este, de asemenea, capabil să încrucișeze conținuturi în mai multe limbi.

Instrumentul informatic evită, totodată, eliminarea anumitor mesaje care ar fi declanșat anterior o alertă pe baza unui cuvânt sau a unei imagini identificate prea literal.

Facebook atribuie parțial acestui sistem declinul distribuirii conținutului dubios pe site-ul său.

Indicatorii trimestriali publicați miercuri măsoară numărul de vizualizări ale acestui tip de conținut și nu numărul lor pe site.

În primul trimestru, între 0,05% și 0,06% din conținutul vizionat de utilizatorii Facebook a avut un caracter de ură, comparativ cu 0,07% - 0,08% în al patrulea trimestru al anului 2020 și între 0,10% și 0,11% în al treilea trimestru al aceluiași an.

FOTO Un nou atac de tip scam pe Facebook Messenger sau WhatsApp. Atacatorii se folosesc de identitatea vizuală a companiei Toyota CITEȘTE ȘI FOTO Un nou atac de tip scam pe Facebook Messenger sau WhatsApp. Atacatorii se folosesc de identitatea vizuală a companiei Toyota

Rețeaua socială a intervenit și asupra a 34,3 milioane de conținuturi violente sau șocante, față de 15,9 milioane în al patrulea trimestru al anului 2020.

Software-ul vă permite de acum să treacă "dincolo de o singură postare" și să identifice o tendință la scara unui întreg grup Facebook, a mai precizat Schroepfer.

Facebook a fost acuzat în mod regulat că nu a făcut suficient pentru a modera conținutul care circulă pe platforma sa.

Din mai 2018, Facebook publică indicatori trimestriali ce ilustrează politica sa de control al conținutului parazit, de ură, violent, sexual, de propagandă teroristă sau al conturilor false. 

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
inteligență artificială