Facebook anunță extinderea serviciului său de știri

Facebook anunță extinderea serviciului său de știri
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 26 aug 2020

Facebook News se pregătește de primul val al extinderii disponibilității, după lansarea în Statele Unite, din urmă cu câteva luni.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Noul serviciu de știri al Facebook va începe extinderea globală mai rapid decât se anticipa. În următoarele 6-12 luni, acesta va putea fi accesat din alte 5 țări, alături de Statele Unite.

Lansat în luna iunie doar în SUA, Facebook News va fi disponibil într-un prim val al extinderii în Marea Britanie, Franța, Germania, Brazilia și India. Lansarea în aceste țări se va face, cel mai probabil, treptat, în funcție de normele legale particulare din fiecare țară.

Pregătiri pentru taxarea companiilor digitale CITEȘTE ȘI Pregătiri pentru taxarea companiilor digitale

Unele țări, precum Franța și Germania, și-au etalat deja de mai mulți ani pretențiile în ceea ce privește plata pentru știrile preluate de la instituțiile media. Alte țări nu au sau nu au anunțat încă planuri pentru taxarea giganților din tehnologie care folosesc fără plătească creațiile publisherilor.

Dacă primul val al extinderii are loc în 6-12 luni, așa cum a anunțat Facebook, înseamnă că în țări precum România, care nu reprezintă cea mai mare prioritate pentru compania americană, serviciul de știri nu va fi disponibil mai devreme de 2022.

Extinderea Facebook News este un proces complicat din punct de vedere legal. Gigantul american știe că este luat foarte atent în vizor în întreaga lume și pare că nu vrea să se arate la fel de conflictual precum Google, care nu s-a sfiit să șantajeze cu scăderea traficului publisherii din țările care au îndrăznit să ceară bani pentru conținutul preluat discreționar.

Facebook s-a arătat dispusă să plătească marii publisheri pentru preluarea conținutului în cadrul serviciului său gratuit de știri. Se pare, însă, că există discuții la nivelul conducerii companiei legate de o viitoare versiune cu paywall.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
news