Facebook ar putea fi investigat pentru lipsa de reacție față de conținutul abuziv

Facebook ar putea fi investigat pentru lipsa de reacție față de conținutul abuziv
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 14 apr 2017

Ca urmare a unei investigații media, Facebook ar putea fi implicat într-un nou scandal, care poate să se lase inclusiv cu sancțiuni.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

O nouă investigație a publicației britanice The Times arată că Facebook face în continuare o treabă foarte proastă în ceea ce privește filtrarea conținutului ofensator, eliminând cu mare întârziere sau chiar ignorând imagini și filmări șocante și ilegale.

Un reporter de la The Times a folosit un profil fals pentru a raporta Facebook mai multe postări care includeau conținut violent sau pornografie. O parte dintre acestea au fost șterse de Facebook, dar o parte au fost ignorate.

Printre postările ignorate se număra și o filmare în care un minor abuzat. Conform moderatorilor rețelei de socializare, postările care nu au fost șterse nu ar fi încălcat regulile stabilite de Facebook. Mai mult, algoritmul Facebook a recomandat astfel de postări profilului fals creat de către cei de la The Times.

De Paște, Vodafone România oferă 3 zile de internet național nelimitat gratuit CITEȘTE ȘI De Paște, Vodafone România oferă 3 zile de internet național nelimitat gratuit

Situația s-a schimbat radical în momentul în care publicația britanică a contactat oficial reprezentanții rețelei de socializare. Abia atunci Facebook a șters postările cu pricina.

Nu doar că acest gen de postări sunt ofensatoare pentru foarte mulți oameni, dar în unele țări, precum Marea Britanie, sunt ilegale. Yvette Cooper, șefa comisiei pentru afaceri interne din Parlamentul britanic a declarat că marile companii de tehnologie sunt corigente la acest capitol de prea multă vreme și că trebuie să găsească cât mai repede o soluție.

Tot jurnaliștii de la The Times au realizat și investigația care a scos la iveală faptul că Google afișează reclamele alături de conținut ofensator, scandal care s-a soldat cu retragerea din rețeaua de advertising Google a unui număr important de branduri.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook