Facebook dă în judecată doi dezvoltatori de aplicații pentru fraudă cu reclame

Facebook dă în judecată doi dezvoltatori de aplicații pentru fraudă cu reclame
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 7 aug 2019

Compania americană vrea neapărat să dea un exemplu și să transmită altor dezvoltatori care încearcă să falsifice click-uri că vor fi prinși și trași la răspundere.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Dezvoltatorii JediMobi, din Hong Kong, și LionMobi, din Singapore, au fost chemați în fața instanței unde sunt acuzați că au folosit un malware pentru a genera artificial click-uri pe reclamele din cadrul rețelei puse la dispoziție de Facebook.

Cei doi erau membrii în Audience Network, un program în care firmele de publicitate plătesc pentru a-și afișa reclamele în aplicațiile de smartphone înscrise. Dezvoltatorii de aplicații sunt recompensați în funcție de afișări și click-uri pe reclame.

Facebook acuză cei doi dezvoltatori că au creat mai multe aplicații de Android infectate cu un malware care genera automat click-uri pe reclame. Utilizatorii se confruntau cu reclame afișate inclusiv când aplicațiile respective nu erau folosite, iar malware-ul dădea click pe reclamă, generând venituri pentru dezvoltatori.

Numărul atacurilor cibernetice asupra companiilor industriale s-a dublat în ultimele 6 luni CITEȘTE ȘI Numărul atacurilor cibernetice asupra companiilor industriale s-a dublat în ultimele 6 luni

Aplicațiile infectate erau în general utilitare de sistem, care promiteau, printre altele, să economisească baterie, să elibereze spațiu și să depisteze viruși.

Interesant este că utilizatorii au înțeles despre ce este vorba înaintea Facebook și Google, care ar fi trebuit să le elimine din Play Store. Multe dintre comentariile lăsate în magazinul oficial avertizează ceilalți utilizatori cu privire la comportamentul acestor aplicații.

Cei doi dezvoltatori au fost eliminați din Audience Network, însă Facebook nu se oprește aici, mergând în instanță pentru a da un exemplu. Astfel de cazuri îi pot afecta veniturile din reclame, dacă advertiserii înțeleg că plătesc, de fapt, pentru click-uri false.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
reclame
aplicatii
frauda