Facebook este dispusă să plătească milioane de dolari pentru ca industria muzicală să permită utilizatorilor să posteze melodii

Facebook este dispusă să plătească milioane de dolari pentru ca industria muzicală să permită utilizatorilor să posteze melodii
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 6 sep 2017

În misiunea sa de a domina zona de conținut video, Facebook a încearcă să-și atragă de partea sa industria muzicală care are un cuvânt greu de spus când vine vorba de sunetul clipurilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Cei de la Bloomberg susțin că au aflat că Facebook negociază cu marile casele de discuri pentru ca acestea să nu atace conținutul publicat de utilizatori în cadrul propriei rețele sociale.

În mod normal, cum se întâmplă și pe YouTube, casele de producție pot cere site-ului gazdă să șteargă sau să-i livreze veniturile generate de un video care include conținut pentru care are drepturi de distribuție. Chiar dacă este o filmare domestică, în care se aude pe fundal o melodie de la radio, deținătorii drepturilor pot bloca clipul respectiv.

Pentru a deveni un jucător cât mai important pe zona de conținut video și a atrage cât mai multe venituri de aici, Facebook are nevoie să-și clădească o bază cât mai mare de clipuri. Iar asta o poate face, în afară de conținutul propriu original, cu contribuția utilizatorilor săi.

Utilizatorii din România ai Whatsapp și Facebook, vizați de false campanii promoționale cu premii fictive în vouchere sau bilete de avion CITEȘTE ȘI Utilizatorii din România ai Whatsapp și Facebook, vizați de false campanii promoționale cu premii fictive în vouchere sau bilete de avion

Facebook știe, însă, că majoritatea conținutului postat de utilizatori va include în mod inerent fragmente pentru care există deținători ai drepturilor de distribuție care se vor adresa companiei pentru a-i fi respectate aceste drepturi.

De aceea, Facebook trebuie să-și atragă de partea sa casele de producție, ca aceștia să nu devină o piedică în calea ambițiilor sale. Astfel, conform celor de la Bloomberg, Facebook ar fi oferit sume importante de bani, de ordinul sutelor de milioane de dolari, pentru ca industria muzicală să nu atace conținutul postat pe Facebook.

Zona video este o parte importantă a puzzle-ului pe care Facebook vrea să-l construiască. Compania condusă de Mark Zuckerberg vrea, fără îndoială, să domine toate formele de conținut, de la media la video. Și vrea să facă asta pentru a oferi utilizatorilor cât mai multe motive să-și petreacă cât mai mult timp în cadrul rețelei și, astfel, să afișeze cât mai multă reclamă.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
muzica
video