Facebook Messenger continuă procesul de simplificare

Facebook Messenger continuă procesul de simplificare
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 2 mar 2020

După ce a complicat și îngreunat aplicația cu numeroase funcții mai mult sau mai puțin ignorate de utilizatori, Facebook merge acum hotărât în direcția simplificării unuia dintre cele mai folosite instrumente de comunicare din lume.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În ultimii ani, Facebook Messenger a adăugat numeroase elemente și funcții pe care utilizatorii nu le-au cerut, dar se potriveau tendințelor de monetizare pe care voia să meargă gigantul american.

După ce a văzut că fără aportul utilizatorilor aceste funcții nu au cum să aducă veniturile dorite, ci nu fac decât să îngreuneze funcționarea aplicației și să determine utilizatorii să caute alternative, Facebook face acum cale întoarsă.

Smartphone-urile Apple și Samsung au dominat vânzările în 2019 CITEȘTE ȘI Smartphone-urile Apple și Samsung au dominat vânzările în 2019

Procesul de simplificare a început în urmă cu mai multe luni, când Facebook a demarat planul modificare a designului prin care se readucea în prim plan funcția de bază: comunicarea scrisă, audio și video dintre utilizatori.

Acum, Facebook face un pas și mai hotărât în direcția simplificării și elimină trei elemente care păreau importante pentru companie: boții, jocurile și secțiunea Discover.

Secțiunea Discover și boții erau văzute de Facebook ca instrumentele prin care putea convinge utilizatorii să intre în legătură cu firmele, care urmau să plătească Facebook pentru asta. Doar că nu s-a întâmplat așa.

Facebook a mai crezut că este o idee bună să adauge o secțiune de jocuri într-o aplicație de chat, așa cum a încercat și Yahoo! Messenger în altă epocă. Ambele au eșuat.

După noile modificări, singura secțiune importantă care rămâne, în afară de cea de chat, este Stories, în care Facebook Messenger a început recent să afișeze reclame. Această secțiune va exista, însă, separat de cea de chat, astfel că utilizatorii care nu o folosesc o pot ignora cu ușurință în continuare.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
messenger