Facebook plătește 725 de milioane de dolari pentru a pune capăt procesului colectiv în scandalul Cambridge Analytica

Facebook plătește 725 de milioane de dolari pentru a pune capăt procesului colectiv în scandalul Cambridge Analytica
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 dec 2022

Firma mamă a Facebook, Meta, a acceptat să plătească 725 de milioane de dolari (683 de milioane de euro) în schimbul închiderii amiabile a unui proces - ”class action” - lansat în 2018 de către utilizatori Facebook, care acuză întreprinderea de faptul că le-a împărtășit datele personale cu terți actori, între care și societatea Cambridge Analytica. relatează AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Potrivit avocaților reclamanților, suma propusă este ”cea mai importantă obținută vreodată în cadrul unui recurs colectiv american” în domeniul confidențialității datelor, scrie News.ro.

LEGE Bacșișul, fiscalizat din prima zi a anului viitor. Cum vei plăti la restaurant și cum le vei putea \ CITEȘTE ȘI LEGE Bacșișul, fiscalizat din prima zi a anului viitor. Cum vei plăti la restaurant și cum le vei putea "mulțumi" chelnerilor

Meta nu a plătit niciodată o sumă atât de mare pentru a soluționa o acțiune în justiție împotriva grupului.

În schimbul acestei sume istorice, societatea lui Mark Zuckerberg nu a recunoscut nicio infracțiune.

Gigantul american anunță într-un comunicat de presă că acest acord are loc ”în interesul cel mai bun al comunității noastre și acționarilor noștri”.

Această înțelegere este necesar să fie aprobată de către un judecător în instanță.

Societatea Cambridge Analytica - închisă între timp - este acuzată de faptul că a exploatat - fără acordul acestora - datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook.

Aceste informații au fost folosite în vederea elaborării profilului psihologic al alegătorilor, în cadrul campaniei electroale din 2016, și în vederea orientării voturilor în favoarea lui Donald Trump.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
cambridge analytica