Facebook se schimbă din nou. Susține că pentru intimitate

Facebook se schimbă din nou. Susține că pentru intimitate
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 7 mar 2019

Într-o postare de peste 3.200 de cuvinte, Mark Zuckerberg a scris despre felul în care Facebook se va schimba pe viitor, o schimbare ce, contrar ceea ce s-a constatat până acum, va pune mare preț pe intimitatea utilizatorilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Focusul Facebook va trece în viitor de la postările publice care stau acum la baza rețelei sale sociale, la comunicarea securizată și efemeră ce va putea fi folosită în special în cadrul celor trei aplicații de chat pe care le deține.

Zuckerberg a subliniat faptul că una din cheile viitorului Facebook va fi criptarea pe care o folosi pentru a asigura intimitatea utilizatorilor săi. Șeful companiei promite că se va ține de cuvânt chiar cu riscul de a fi interzisă în țări care nu văd cu ochi buni criptarea comunicării cetățenilor lor.

“Vedem deja astăzi cum mesajele private, poveștile efemere și grupurile mici sunt de departe formele de comunicare cu cea mai mare creștere” scrie Zuckerberg.

Apple a dominat piața accesoriilor inteligente în 2018 CITEȘTE ȘI Apple a dominat piața accesoriilor inteligente în 2018

Acesta continuă spunând că rețelele sociale publice vor continua să existe, însă cea mai bună oportunitate pentru Facebook este în zona formelor simple și securizate de comunicare.

Pe această idee, toate aplicațiile de chat ale companiei vor prelua exemplu WhatsApp, care criptează mesajele, și vor avea la bază aceeași platformă pentru a putea comunica între ele.

Ceea ce pare o schimbare de strategie la 180 de pentru Facebook nu este doar rezultatul creșterii unei conștiințe pentru executivii companiei, ci are în spate motivații financiare clare.

Dacă rețelele sociale publice, precum Facebook, presupun urmărirea îndeaproape a utilizatorilor și studierea comportamentului acestora în vederea targetării eficiente cu reclame, și formele private de comunicare pot aduce venituri pentru companie.

Comerțul electronic și sistemele de plăți sunt două dintre tipurile de servicii prin care Facebook își va putea monetiza viitoarele serviciile de comunicare restrânsă și criptată.

Șeful Facebook nu a oferit o estimare în timp pentru punerea în practică a acestei strategii, însă a spus că schimbarea va fi pe parcursul următorilor ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook zuckerberg