Facebook va avea o “cameră de operațiuni” pentru supravegherea rețelei sociale în timpul alegerilor europene

Facebook va avea o “cameră de operațiuni” pentru supravegherea rețelei sociale în timpul alegerilor europene
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 6 mai 2019

Facebook va încerca să combată manipularea și răspândirea știrilor false în timpul alegerilor pentru Parlamentul European, folosind în acest sens o echipă care va monitoriza activitatea legată de acest eveniment în cadrul rețelei sale sociale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Pentru alegerile europene ce vor avea loc luna aceasta, Facebook va configura o așa-numită “cameră de operațiuni”, similară celei pe care a folosit-o în timpul alegerilor intermediare ce au avut loc anul trecut în Statele Unite.

La fel ca și atunci, scopul este combaterea campaniilor de dezinformare pe scară largă care ar putea influența rezultatul alegerilor.

De data aceasta, “cameră de operațiunii” are sediul în Irlanda și va funcționa pe toată durata alegerilor ce se vor desfășura între 23 și 26 mai.

ANALIZĂ Românii au căutat joburi din domeniile financiar-contabilitate, transport și resurse umane, în luna aprilie CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Românii au căutat joburi din domeniile financiar-contabilitate, transport și resurse umane, în luna aprilie

Echipa este compusă din 40 membrii, inclusiv de 24 de vorbitori nativi ai limbilor vorbite în UE.

Fără să intre în detalii despre modul în care operează această echipă, Facebook spune că în principiu membrii echipei vor evalua conținutul identificat de un sistem de inteligență artificială antrenat special pentru a recunoaște campaniile de dezinformare.

Lupta rețelelor sociale cu “actorii negativi” este asemănată cu un joc de-a șoarecele și pisica, companiile trebuind să se adapteze în continuu la tacticile noi folosite pentru răspândirea informațiilor false.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
uniunea europeana
alegere
fake news