Facebook vrea să creeze un serviciu prin care utilizatorii să plătească pentru a citi știri

Facebook vrea să creeze un serviciu prin care utilizatorii să plătească pentru a citi știri
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 20 iul 2017

Facebook lucrează în prezent la un serviciu de știri pe bază de abonament, la care utilizatorii se abonează pentru a citi noutățile publicațiilor preferate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Compania condusă de Mark Zuckerberg vrea să creeze un așa-numit paywall – un serviciu de știri la care participă mai multe publicații, care poate fi accesat de utilizatori doar pe bază de abonament.

Paywall-ul celor de la Facebook va îmbrăca formatul Instant Articles. Instant Articles, este un format disponibil exclusiv în cadrul Facebook, care face ca articolele să se deschidă aproape instant. Veniturile din reclamele afișate în acest format este împărțit de publisher cu Facebook.

Conform The Wall Street Journal, Facebook va începe să testeze acest serviciu în luna octombrie cu un număr redus de site-uri de știri. Nu se cunoaște încă ce site-uri vor participa la acest test, însă planul este ca în 2018 să fie acceptați și mai mulți publisheri, înainte de lansarea oficială a serviciului.

VIDEO Prezentare Google: Cum vor arăta reclamele în mediul virtual CITEȘTE ȘI VIDEO Prezentare Google: Cum vor arăta reclamele în mediul virtual

Din informațiile actuale, se pare că Facebook nu urmărește să obțină un profit direct din viitorul paywall. Asta nu înseamnă că, ulterior, compania americană nu se poate răzgândi și cere un procent din venituri publisherilor.

Facebook va avea oricum de câștigat indirect dintr-un asemenea serviciu. Cu cât utilizatorii petrec mai mult timp în rețeaua de socializare, cu atât mai multe reclame afișează Facebook.

Pe de altă parte, mutarea celor de la Facebook este văzută și ca o încercare de împăcare a publisherilor. Aceștia s-au arătat din ce în ce mai nemulțumiți de faptul că marile companii de tehnologie, precum Facebook și Google, au din ce în ce mai mult control asupra distribuției informației în format digital și acaparează cea mai mare parte a veniturilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
stiri