FOTO Chanel pierde în instanță cu Huawei, iar chinezii își pot înregistra marca comercială

FOTO Chanel pierde în instanță cu Huawei, iar chinezii își pot înregistra marca comercială
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 apr 2021

Cine ar putea confunda vreodată un accesoriu Chanel cu un telefon mobil Huawei? Nimeni, desigur. Așa cum nimănui nu i-ar trece prin cap să compare șarmul francez cu tehnologia chineză a smartphone-urilor. Cu toate acestea, potrivit celebrei case de modă Chanel, marca pe care Huawei ceruse să o înregistreze avea prea multe asemănări cu ale sale, potrivit La Repubblica.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Conform Curții UE, Chanel greșește. Judecătorii au decis că mărcile în cauză nu sunt similare. Prin urmare, Huawei poate continua înregistrarea, pentru care a depus o cerere la Oficiul Uniunii Europene (Euipo) în 2017, arată Hotnews.ro. A urmat o opoziție din partea casei de modă, dar deja în 2019, Euipo se exprimase împotriva Chanel. Acum a sosit decizia Curții, chemată în cauză chiar de francezi.

Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II) CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)

Dar cum sunt cele două embleme? Ambele joacă pe aceeași literă repetată și încrucișată: în cazul lui Chanel este cunoscutul C, poziționat într-o imagine în oglindă (unul în dreapta, celălalt în stânga). Cele două litere se încrucișează în centru, formând un fel de elipsă verticală. În cazul Huawei, U-urile sunt împletite, unul orientat în sus, unul în jos, formând o elipsă orizontală.

FOTO Chanel pierde în instanță cu Huawei, iar chinezii își pot înregistra marca comercială

Cele două mărci "au unele asemănări, dar diferențele vizuale sunt semnificative", a decis instanța și, prin urmare, nu există riscul vreunei confuzii din partea clientului-consumator.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

Chanel poate prezenta în continuare un recurs împotriva hotărârii, dar numai asupra aspectelor legale. În acest moment, drumul pare marcat: de data aceasta, chinezii nu au copiat, nici măcar nu s-au inspirat din brandul glamour prin excelență.

viewscnt
Afla mai multe despre
chanel
huawei