Algoritmul Instagram de rankare al posturilor va suferi, din nou, modificări, de data aceasta pentru a aduce în față conținutul original și a „ascunde” cât mai jos preluările și repostările.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Adam Mosseri, șeful Instagram, a anunțat (pe Twitter) că platforma socială deținută de Meta va opera în curând o modificare a algoritmului care selectează și prioritizează postările pe care le văd utilizatorii.
De data aceasta, spune șeful serviciului, modificarea are ca scop promovarea conținutului original, cel care nu este preluat de la alți utilizatori ori de pe alte platforme sociale.
Cea de-a doua variantă a devenit în ultima vreme o adevărată problemă de imagine pentru Instagram. De când și-a lansat clona de TikTok, Reels, aceasta a fost populată cu clipuri preluate de pe rețeaua chineză, cu tot cu watermark. Aceste clipuri sunt ca o reclamă la TikTok făcută direct de principalul rival.
Deși oficialii Instagram nu menționează TikTok, este clar că unul din scopurile modificării algoritmului este ascunderea cât mai bine a acestor clipuri. Utilizatorii care își vor vedea scăzută vizibilitatea din această cauză, vor renunța, probabil, să mai posteze clipuri pe care le-au pus prima oară pe TikTok.
Întrebat (tot pe Twitter) cum se vor identifica postările originale, șeful serviciului a spus că Instagram nu are cum să știe sigur care sunt postările originale și care sunt preluările. Există doar indicii, precum data la care s-a realizat postarea, prin care se poate intui autorul original.
Nu doar postările ci și conturile vor fi vizate de schimbarea algoritmului. Un cont care posteaza în mod frecvent conținut preluat din alte surse va fi penalizat și nu va mai fi recomandat la fel de mult ca înainte în cadrul rețelei.