Microsoft încearcă să devină echivalentul Netflix în industria jocurilor, în drumul către o evaluare de 1.000 de miliarde de dolari

Microsoft încearcă să devină echivalentul Netflix în industria jocurilor, în drumul către o evaluare de 1.000 de miliarde de dolari
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 iun 2018

Wall Street se întrece în estimări referitoare la momentul în care Microsoft va ajunge la o evaluare de 1.000 de miliarde de dolari, dar există un catalizator pe care s-ar putea ca analiștii să nu îl fi luat în considerare și care ar putea propulsa grupul la acest nivel, și anume divizia de jocuri, relatează Business Insider.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

”Vedem cum Microsoft construiește o Netflix a jocurilor. Credem că de-a lungul timpului jocurile au fost în mare parte ignorate, neînțelese și subevaluate, de către analiști și investitori”,  scris Keith Weiss, analist la Morgan Stanley, într-o notă adresată clienților.

Un analist al Jefferies, Timothy O'Shea, a spus la rândul său că Microsoft este pe cale să dezvolte o afacere cu jocuri nouă și explozivă.

"Google, Amazon și Microsoft lucrează la platforme de streaming de jocuri video în sistem cloud, pentru a concura cu PlayStation and Xbox, care ar putea fi lansate înainte de sfârșitul deceniului”, a scris O'Shea.

Germania propune înființarea unui sistem european de asigurare pentru șomaj CITEȘTE ȘI Germania propune înființarea unui sistem european de asigurare pentru șomaj

Aceste servicii ar mări piața de cel puțin patru ori și ar fi disponibile pentru toate tipurile de ecrane, televizoare, laptopuri, tablete și telefoane, a arătat analistul.

Weiss susțineacest  punct de vedere.

”Cu un ecosistem al jocurilor care se extinde de la console la PC-uri și dispozitive mobile și care trece de  la vânzări de dispozitive și jocuri la servicii pe bază de abonament, cu un viitor care include streaming, transmisiuni și realitate mixtă, considerăm că Microsoft este bine poziționată pentru vitorul jocurilor”, a scris Weiss.

Datele firmei de analiză Newzoo arată că jocurile pentru dispozitive mobile conduc piața jocurilor, înregistrând o creștere de 19,3% a veniturilor în primul trimestru, în timp ce veniturile generate de console au urcat cu 3,6%.

Microsoft vinde deja servicii de jocuri, iar serviciul pe bază de abonament Xbox Live și-a dublat aproape numărul de utilizatori activi în ultimii patru ani.

Microsoft Azure reprezintă un avantaj unic pentru grup în streamingul de jocuri,

”Azure face o doferență majoră pentru Microsoft în tehnologia necesară pentru streaming”, a spus Weiss, adăugând că permite dezvoltatorilor să adapteze și să personalizeze infrastructura jocurilor în sistem cloud.

Un alt avantaj al Microsoft este Xbox GamePass, un serviciu pe care utilizatorii îl descarcă pe computere, iar apoi se joacă folosind o consolă. Acest serviciu ar putea fi digitalizat complet în curând.

”În următorii 2-5 ani anticipăm ca Microsoft să extindă Game Pass de la console la PC-uri , iar apoi la dispozitive mobile, mărind mult baza de venituri”, consideră Weiss.

Digitalizarea totală a Xbox GamePass ar putea extinde mult întreaga piață a jocurilor, pentru că nu va mai fi nevoie ca utilizatorii să cumpere o consolă, a scris analistul.

viewscnt
Afla mai multe despre
microsoft
jocuri
morgan stanley