Piața PC-urilor a crescut cu 23%, un aport esențial avându-l tabletele și Chromebook-urile

Piața PC-urilor a crescut cu 23%, un aport esențial avându-l tabletele și Chromebook-urile
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 13 nov 2020

Tabletele și Chromebook-urile au tras în sus piața PC-urilor în al treilea trimestru al anului și al doilea trimestru consecutiv cu creștere importantă pentru această piață.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Piața PC-urilor, în care Canalys a inclus atât laptopurile cu Chrome OS, cât și tabletele, a vândut în total în al treilea trimestru 124,5 milioane de unități. Cifra reprezintă o creștere cu 23% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Liderul pieței rămâne Lenovo, care a înregistrat o creștere anuală de 11,6%, după ce a livrat 23,5 milioane de unități. Cota de piață a companiei chineze a scăzut, însă, de la 19,6% în urmă cu un an, la 18,9%.

Telekom raportează venituri stabile CITEȘTE ȘI Telekom raportează venituri stabile

Al doilea loc în piață îl ocupă Apple, care impresionează printr-o creștere anuală de 40,9%. Apple a livrat 22,1 milioane de unități și deține acum 17,7% din piață, cu ajutorul iPad-urilor.

Următoarele locuri din top 5 sunt ocupate, în ordine, de HP, Dell și Samsung. HP a crescut cu 10,8% după ce a livrat 18,7 milioane de unități, iar Dell, cu 12 milioane de unități livrate, a pierdut 0,8%.

Samsung, care ocupă locul 5 în piață, are și cea mai mare creștere. Cu 9.9 milioane de unități livrate, Samsung a crescut în al treilea trimestru al anului cu 86,2% față de aceeași perioadă din 2019.

Categoriile de produse cu cea mai mare creștere sunt Chromebook-urile, care au înregistrat un progres de 122%, și Detașabilele (categorie care include tabletele), care au crescut de la an la an cu 88%.

La polul opus, desktop-urile tradiționale s-au vândut cu 33% mai slab decât anul trecut, chiar și în condițiile în care se presupune că pandemia și lucrul de acasă ar fi trebuit să le favorizeze.

viewscnt
Afla mai multe despre
pc
tabletele
chromebook
lenovo
apple
hp
dell
samsung