Securitate avansată, scalabilitate, monitorizarea proactivă a serviciilor oferite prin virtualizare și digitalizare – soluții care protejează afacerile companiilor

Securitate avansată, scalabilitate, monitorizarea proactivă a serviciilor oferite prin virtualizare și digitalizare – soluții care protejează afacerile companiilor
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 31 ian 2017

Evoluția tehnologiei și creșterea exponențială a numărului de dispozitive inteligente conectate la Internet presupune creșterea vitezei de acces la Internet și întârzieri foarte mici în rețea.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Miliarde de dispozitive conectate, automobile fără șofer, aplicații de telemedicină și învățământ la distanță, sunt doar câteva exemple care demonstrează de ce avem nevoie de noi rețele de transmisii de date. Acestea se bazează pe tehnologia de generația a cincea cunoscută și sub denumirea  5G.  Arhitectura  noilor rețele se bazează pe interfețe deschise și pe rețele software definite. Inteligența  de care au început să dispună echipamentele se mută dinspre terminale (router, modem, switch) către centrul rețelei. 

Despre viitoarele tehnologii și virtualizare, am discutat cu domnul Vasile Voicu, Manager, Managementul Produsului Core Segment Business, Telekom Romania.

Ce beneficii aduce viitorul standard 5G?

Rețelele 4G rulează transmisiile de date cu întârzieri de 40 millisecunde. Deși acestea sunt foarte mici comparativ cu cele generate de  tehnologiile 2G și 3G, acest nivel nu este acceptabil, de exemplu, în cazul mașinilor fără șofer pentru care procesarea datelor se desfășoară în timp real. În cazul tehnologiei 5G, arhitectura de rețea și modul de operare vor fi fundamental diferite.

Operatorii vor avea rețele convergente fixe și mobile, întârzieri mai mici și un timp aproape instantaneu de răspuns. Iar acestea nu vor fi singurele modificări. Vom putea, de exemplu, controla un robot în timp real pentru a realiza operațiuni precise. De altfel, pe aceste avantaje s-a concentrat demonstrația realizată peste arhitectură 5G la Mobile World Congres 2016 de grupul din care Telekom Romania face parte.

Ce înseamnă virtualizarea rețelelor și ce avantaje aduce aceasta?

Astăzi furnizorii de servicii de telecomunicații operează cu zeci de platforme tehnologice diferite pentru a oferi clienților servicii de voce, Internet, transmisii de date, TV, SMS, MMS, servicii cu valoare adăugată. Însă în viitorul foarte apropiat vom asista la standardizarea infrastructurii prin unificarea platformelor și operarea lor centralizată. Platformele hardware se vor muta cu totul în spațiul virtual. Ceea ce ieri a fost o componentă fizică special creată pentru a îndeplini o funcțiune de rețea, mâine va fi un program software în cloud.

Avantajul unui program software este că poate fi scalabil în orice moment, în funcție de nevoi.  Infrastructura bazată pe tehnologia virtuală va conduce la salvarea de resurse valoroase, reducerea consumului de energie, protejarea mediului înconjurător. Cuvintele “virtualizare”, “cloud” au devenit parte din vocabularul curent al specialiștilor IT,  care lucrează la crearea unei infrastructuri virtuale comune ce va elimina granițele fizice în viitor. De altfel, Grupul Telekom a stabilit ca o prioritate absolută crearea unei infrastructuri comune de cloud ce va elimina granițele fizice în viitor.

Clienții noștri vor beneficia mai rapid de inovația tehnologică și lansarea mult mai rapidă a noilor produse. Virtualizarea și tehnologia cloud au deschis noi căi de a aduce mai aproape servicii de comunicații de primă clasă atât pentru firme, cât și pentru clienții rezidențiali. Industria 4.0 și digitalizarea reprezintă viitorul afacerilor bazate pe tehnologii comune.  De altfel, producția centralizată bazată pe simplificare și virtualizare este direcția spre care se îndreaptă operatorii marii de telecomunicații.

Telekom susține IMM-urile prin noul portofoliu de servicii mobile CITEȘTE ȘI Telekom susține IMM-urile prin noul portofoliu de servicii mobile

Aceștia au început integrarea centrelor de date și a rețelelor IP pentru a pune bazele pentru virtualizarea funcțiilor rețelei și testează toate elementele care ajută la descreșterea complexității  rețelei, incluzând managementul serviciilor bazat pe conceptul Software Defined Network. Pe baza acestuia, ciclul de viață al rețelei va deveni mai degrabă echivalent cu cel al aplicațiilor software decât cu al echipamentelor hardware. 

Ce presupune virtualizarea modemurilor pentru operatori, dar și pentru utilizatori?

Tranziția tehnologică către serviciile cloud și cerințele de securitate IT i-au obligat pe operatorii telecom să investească multe resurse pentru a actualiza modemurile în mod regulat. Soluția pentru a reduce efortul dedicat actualizării, pentru a introduce flexibilitate în comandă și monitorizarea serviciilor de către client, pentru a reduce timpul necesar lansării produselor noi, este virtualizarea modemurilor aflate în sediile de lucru ale clienților.

Virtualizându-și modemurile, clienții vor putea să creeze, prin câteva click-uri, rețele locale la care vor putea conecta diverse dispozitive (desktop, tabletă PC, imprimantă, telefon inteligent) și în plus vor putea să le administreze pe toate sau în mod individual, dispozitiv cu dispozitiv.

Telekom România a lansat o soluție prin care clienții își rezolvă singuri problemele de conexiune la internetul fix CITEȘTE ȘI Telekom România a lansat o soluție prin care clienții își rezolvă singuri problemele de conexiune la internetul fix

Beneficiile suplimentare oferite clienților prin virtualizarea modemurilor sunt:

  • Comandă și activarea simplă prin câteva click-uri, oricând, din orice loc, via Internet. Activarea simplă și instantanee a serviciilor va fi posibilă fără a suna în call-center-ul operatorului.

  • Va fi oferit clienților un portal online pentru o modalitate simplă de a selecta și activa servicii telecom scalabile și cu securitate ridicată. Portalul permite comanda simplă și  va putea fi accesat și prin intermediul terminalelor mobile.

  • Clienții vor putea să-și monitorizeze consumul de Internet, date mobile și să comande servicii noi cu configurarea automată a setărilor pentru a-și maximiza performanța. Ei vor avea vizibilitate totală asupra performanței rețelei operatorului, utilizatorilor activi și asupra aplicațiilor.  

  • Clienții vor avea acces la rapoarte în timp real și vor putea astfel monitoriza starea și performanța serviciilor, vor putea actualiza pachetul de servicii telecom, de exemplu, prin creșterea numărului de utilizatori sau adăugarea de noi servicii administrate central, printr-un simplu click. Disponibilitatea devine automată și în timp real.  

  • Flexibiliatea va fi asigurată permanent prin alocarea drepturilor clienților de a dimensiona serviciile în creștere sau scădere în funcție de dezvoltarea propriilor afaceri și de nevoi. 

  • Securitatea și disponibilitatea sunt maximizate prin utilizarea serviciilor avansate de securitate IT: antivirus, antispam, Anti DdoS. Clienții vor putea să-și deruleze afacerile în siguranță și vor putea monitoriza starea securității serviciilor în orice moment. Atacurile cibernetice sunt acum mult mai sofisticate atât pentru companiile mici, cât și pentru clienții persoane fizice și reprezintă adevărate provocări pentru securizarea infrastructurii IT.  În schimb, prin virtualizare, aceste cerințe sunt îndeplinite într-o manieră care reduce costurile totale ale utilizatorilor. 

Mai mult decât atât, prin virtualizare și digitalizare, serviciile vor putea fi activate și administrate la  nivel de dispozitiv (telefon inteligent, laptop, tabletă PC, desktop), vor putea fi create reguli specifice pentru servicii (profile de utilizatori),  pentru un grup specific și se vor putea adauga cu ușurință unele noi profilului creat. Acest lucru va permite clienților să dezvolte și să administreze configurații specifice pentru mai multe dispozitive prin intermediul unui portal online cu doar câteva click-uri. 

  • Clienții vor fi în măsură să administreze clase de servicii la nivel de aplicație și la nivel de dispozitiv.

  • Clienții vor putea prioritiza și controla aplicațiile și politiciile de utilizare a acestora;

  • Evidențierea dispozitivului se va face automat în momentul introducerii în rețeaua locală;

  • Clienții vor putea aplica restricții pentru descărcarea de conținut online în scopul reducerii impactului utilizatorilor care descarcă fișiere uriașe asupra utilizatorilor normali.

Platforma care susține virtualizarea modemurilor va fi interconectată cu portalul online utilizat pentru comanda și furnizarea serviciilor cloud și va permite furnizarea serviciilor de colaborare și comunicare unificată, videoconferință, audioconferință, ERP, CRM, găzduire de date, Business Intelligence. 

  • Clienții vor primi alarme și rapoarte despre funcționarea serviciilor pe baza propriilor nevoi. Vor putea primi SMS și email de alertare în cazul întreruperilor de energie, căderi ale rețelei sau schimbări de configurații, analize ale datelor în timp real sau în funcție de anumite perioade. 

  • Managementul serviciilor Wi-Fi va include alegerea diferitelor tipuri  de soluții wireless, mecanisme de criptare, filtrarea adreselor.

  • Pentru dispozitivele noi care se conectează, se aplică politica de bază fără a permite accesul altor dispozitive și funcțiuni în LAN. După ce acestea sunt conectate, administratorul rețelei poate aplica politici care să permită accesul la rețeaua  locală.

Ce va aduce, în mod specific, virtualizarea pentru clienții Telekom?

Clienții Telekom Romania beneficiază deja de multe facilități de securitate. Virtualizarea pentru ei include firewall, prevenția intruziunilor externe, filtrarea conținutului web și ajungând la prioritizarea traficului IP, monitorizarea performanței și raportarea proactivă, dar chiar și servicii avansate de găzduire date în cloud, servere virtuale. Toate aceste servicii vor fi oferite sub formă de soluții bazate pe abonament lunar, făcându-le ideale pentru orice tip de afacere. 

În concluzie, prin virtualizare și digitalizare, Telekom Romania va putea oferi clienților toate serviciile pe care și le-ar putea dori pentru comunicare.

Mai multe detalii aici.

viewscnt
Afla mai multe despre
securitate
virtualizare
telekom