SNR poate continua licitația de 126 milioane lei pentru rețeaua de televiziune digitală

SNR poate continua licitația de 126 milioane lei pentru rețeaua de televiziune digitală
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 29 sep 2015

Societatea Națională de Radiocomunicații (SNR) poate continua licitația pentru echipamentele necesare introducerii televiziunii digitale, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins, pe 25 septembrie, cererea Frontal Communication de reevaluare a ofertei Ericsson Romania, declarată câștigătoare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Operatorul telecom a inițiat, la începutul lunii mai, o licitație pentru realizarea unei rețele naționale de televiziune digitală în baza unei licențe (multiplex), contractul fiind estimat la 125,9 milioane de lei, TVA inclusă, pentru o perioadă de 12 luni.

La începutul lunii iulie, SNR a primit oferte din partea asocierilor formate din Frontal Communication și GatesAir Inc (SUA), alături de Prime Telecom (subcontractant), respectiv Ericsson Telecommunications Romania și Ericsson AB (Suedia).

Conform plângerii Frontal Communication, operatorul telecom a declarat câștigătoare oferta asocierii Ericsson Telecommunications Romania și Ericsson AB (Suedia).

“Scopul proiectului îl reprezintă implementarea multiplexului 1 în banda UHF, condiționat, free to air, cu acoperire națională, în sistem DVB-T2, conform licenței deținută de SNR, pe care se vor transmite programe publice și comerciale de televiziune și care va asigura o acoperire în recepție fixă de minim 90% din populația țării până la data de 31 decembrie 2016. Ofertantul va trebui să prezinte acte doveditoare de la operatorii din țările în care a furnizat și integrat soluții DVB-T/T2 (transport, emițătoare, monitorizare) pentru rețele naționale terestre", se arată în caietul de sarcini al licitației.

Potrivit datelor SNR din iunie, prima licență ar fi trebuit să acopere 50% din populația României până la finele acestui an și aproximativ 90% până în decembrie 2016.

Multiplexul DVB-T2 poate asigura transmiterea unui număr de 16 programe TV în format Standard Definition (SD) sau o combinație de programe SD-HD (High Definition).

Un multiplex digital (licență) reprezintă un grup de servicii de programe radio, TV și alte servicii multimedia transmise de la stații de emisie către utilizatorii finali pe cale radio terestră.

În iunie 2014, SNR a câștigat trei licențe de TV digitală (multiplexe) pentru suma de 1,02 milioane de euro, în urma unei licitații organizate de autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM).

Tranziția de la emisia analogică terestră de televiziune la cea digitală trebuia să se încheie la 17 iunie 2015, conform Acordului Geneva 2006 semnat de România și a strategiei din acest domeniu adoptate de Guvern.

România nu a reușit să respecte prevederile acestui acord și autoritățile au prelungit termenul până la 31 decembrie 2016.

Până la expirarea acestui termen, doar programele TVR mai pot fi recepționate în format analog prin intermediul unei simple antene TV.

Restul progamelor TV pot fi recepționate numai prin încheierea unui abonament cu un furnizor specializat.

Potrivit datelor Ministerului pentru Societatea Informațională (MSI), peste un milion de români, în special din mediul rural, recepționează programele TVR și câteva posturi TV private în format analogic, prin intermediul unei simple antene TV.

De la 1 ianuarie 2017, orice transmisie analogică terestră va înceta pe teritoriul României, aceasta fiind înlocuită cu transmisia digitală terestră a programelor de televiziune și servicii multimedia suplimentare.

Trecerea de la transmisia analogică la cea digitală permite transmiterea mai multor posturi TV cu o calitate superioară prin spectrul dedicat unui singur program TV transmis analogic.

SNR a mai derulat două licitații pentru trecerea la televiziunea digitală. Astfel, operatorul telecom a atribuit Băncii Comerciale Române (BCR) un contract pentru finanțarea cu 23,4 milioane de lei a celei de-a doua etape a lucrărilor de realizare a rețelei naționale de televiziune digitală.

Compania va plăti BCR în următoarele 12 luni pentru utilizarea creditului suma de 2,04 milioane de lei, de la un estimat de 3,41 milioane de lei.

La licitație s-a înscris și Alpha Bank România.

Cu o valoare estimată la 17,4 milioane de lei, TVA inclusă, la cea de-a doua parte a proiectului s-au înscris asocierile Frontal Communication și Electrotehnica Echipamente Electrice, respectiv Frontal Communication și Imagine Communications EMEA (Marea Britanie).

De asemenea, au mai depus oferte individuale Ericsson Telecommunications Romania, Felix Telecom, Sprinter 2000, Rhode&Schwarz Romania și RomTek Electronics.

Conform datelor www.e-licitatie.ro, asocierea Frontal Communication și Electrotehnica Echipamente Electrice, precum și Ericsson Telecommunications România și RomTek Electronics vor furniza echipamentele pentru a doua etapă a proiectului, valoarea celor trei contracte totalizând 13,7 milioane de lei, TVA inclusă.

SNR a mai organizat, la finele anului trecut, o licitație pentru realizarea unei rețele naționale de televiziune digitală în baza a trei licențe (multiplexe), contract estimat la 531,4 milioane de lei, TVA inclusă, dar compania nu a primit nicio ofertă la expirarea termenului, în luna februarie a acestui an.

În urma acestui eșec, MSI, acționarul unic al operatorului, l-a demis pe directorul general al SNR, Gabriel Grecu, pentru ratarea unor obiective de performanță stabilite prin contractul de mandat referitoare la implementarea televiziunii digitale până la 17 iunie și la nerespectarea unor hotărâri ale acționarului unic cu privire la acest obiectiv.

SNR a fost înființată în anul 1991, prin reorganizarea și divizarea Rom Post Telecom, și este principalul furnizor de servicii de radiocomunicații din România, sub brandul Radiocom.

Compania este cel mai mare jucător local în domeniul broadcasting-ului (difuzare și transport programe radio și TV). De asemenea, SNR este furnizor de rețele și servicii de comunicații, transfer de date și Internet.

Anul trecut, afacerile companiei au atins 331,4 milioane de lei, de la 330,5 milioane de lei în 2013, și pierderea netă a scăzut la 1,7 milioane de lei, comparativ cu 9,2 milioane de lei în urmă cu un an.

viewscnt
Afla mai multe despre
snr
licenta
televiziune digitala
licitatie