Susținuți de Orange Fab, românii de la uRADMonitor au construit o rețea de monitorizare a calității aerului ce se bucură de succes în țară și peste hotare

Susținuți de Orange Fab, românii de la uRADMonitor au construit o rețea de monitorizare a calității aerului ce se bucură de succes în țară și peste hotare
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 20 dec 2021

Investițiile Orange România în extinderea rețelei mobile permit facilitarea accesului la serviciile 4G în mediul rural și 5G în cel urban și, în acest context, operatorul facilitează accesul egal al clienților, indiferent de mediu, vârstă sau dizabilități fizice, la oportunitățile oferite de lumea digitală și contribuie la dezvoltarea sistemului educațional și al comunităților vulnerabile din România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Pentru clienți, aceste investiții se traduc în beneficii directe în creșterea gradului de digitalizare, un mai bun acces la informații, susținerea mediului educațional, crearea de noi oportunități pe piața muncii, precum și favorizarea dezvoltării mediului de afaceri și a celui antreprenorial din România.

Pentru Orange România, digitalizarea este o componentă extrem de importantă pentru dobândirea unor abilități noi, pentru sistemul educațional sau intrarea pe piața muncii. 

Cele mai recente studii arată că românii se află pe ultimele locuri în ceea ce privește utilizarea zilnică a internetului comparativ cu celelalte regiuni din Uniunea Europeană. În plus, un raport al Comisiei Europene din 2020 arată că unul din cinci români nu a utilizat niciodată internetul.

Susținuți de Orange Fab, românii de la uRADMonitor au construit o rețea de monitorizare a calității aerului ce se bucură de succes în țară și peste hotare

În ceea ce privește competențele digitale, doar 10,1% din populația adultă din România are abilități peste medie, cel mai mic procent din Uniunea Europeană. 

De asemenea, 39% dintre tinerii din România (cu vârsta între 16 și 19 ani) își autoevaluează competențele digitale ca fiind scăzute, comparativ cu media europeană de 15%. Aceste cifre indică faptul că integrarea tinerilor pe piața muncii poate fi o provocare.

Toate aceste cifre ne arată că România are în continuare nevoie de programe de incluziune digitală. Atunci când este accesibilă, tehnologia oferă oportunități, iar acestea sunt susținute de programe integrate, care nu numai că aduc românii mai aproape de tehnologie, ci îi ajută să învețe cum să o folosească.

Campania de incluziune digitală lansată de Orange este construită în jurul inițiativelor Orange și ale Fundație Orange, care ajută la dezvoltarea sistemului educațional și a comunităților vulnerabile din România. Prin dezvoltarea rețelei, compania își dorește să faciliteze accesul la mediul digital din România și să sprijine soluții care pot avea un impact important asupra noastră.

Rețeaua companiei acoperă 98,21% din populația țării cu servicii 4G, conform datelor din 31 august 2021. În prima jumătate a anului 2021, operatorul a extins acoperirea 4G pentru 85.000 de persoane din 215 localități din zone rurale. 

Tehnologia 5G este accesibilă în prezent clienților din 17 orașe, printre care București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Brașov, Constanța, Craiova, dar și celor din stațiuni montane și estivale. De asemenea, Orange România este singurul operator care a acoperit în întregime capitala țării și localitățile din județul Ilfov.

Mai mult, pentru al patrulea an consecutiv, Orange România este recunoscută de Ookla cu premiile Speedtest Awards și este recompensată la toate categoriile disponibile cu premii pentru “Cea mai rapidă rețea fixă”, “Cea mai rapidă rețea mobilă”, “Cea mai mare acoperire mobilă” și “Cea mai bună rețea mobilă”.  

Folosirea acestor resurse devine esențială pentru dobândirea unor abilități noi, pentru eficientizarea proceselor, pentru sistemul educațional sau pentru integrarea pe piața muncii. Practic, sunt inițiative care duc românii de toate vârstele mai aproape de tehnologie.

Un caz concret este reprezentat de evoluția soluției uRADMonitor care face parte din acceleratorul Orange Fab.

Orange Fab este un program de accelerare de 1 an, lansat în anul 2017 și conceput pentru a susține antreprenorii în dezvoltarea de produse inovatoare și distribuirea acestora pe plan local și internațional. 

În cadrul acestui program, Orange Fab a selectat uRADMonitor, o soluție de monitorizare a calității aerului, intrată deja în etapa de producție. 

Misiunea uRADMonitor este de a îmbunătăți viețile oamenilor   prin generarea de date de mediu la rezoluție mare, lucru inexistent până acum. Rețeaua de monitorizare uRADMonitor a crescut gradul de conștientizare a problemelor de poluare a aerului, impulsionând atingerea de soluții punctuale și eficiente.

Reprezentanții uRADMonitor spun că programul Orange Fab a permis participarea companiei la târguri internaționale cu expunere foarte bună (costul ar fi fost prohibitiv sau dificil pentru o firmă mică), participarea împreună cu Orange la proiecte pilot mari (la nivel național), oportunitatea de a intra direct pe piață cu produsele dezvoltate prin facilități oferite de Orange, precum și expunere media foarte mare.

uRADMonitor este cea mai mare rețea de monitorizare a mediului din România și prima de acest tip din lume. 

Prin intermediul rețelei, compania realizează măsurători la scara globală, iar rezultatele sunt raportate în timp real. uRADMonitor este o combinație de senzori electronici și elemente de conectivitate, acestea fiind vitale pentru proiect.

Reprezentanții uRADMonitor spun că, fără rețele cum sunt cele construite de Orange, compania nu ar fi putut funcționa. 

“Tot aici intră și ceea ce ține de inovația în rețelistică. Cu Orange am avut acces la cele mai noi tehnologii de telecomunicații, pe care le-am putut integra în produsele noastre mult înaintea concurenței. Când tehnologia de comunicații a fost adoptată de piață, noi am ieșit imediat cu produsele noastre. Acesta a fost un avantaj fantastic pentru dezvoltarea uRADMonitor, de care beneficiem și în prezent”, afirmă reprezentanții companiei.

Prin participarea la concursurile internaționale, succesul viziunii uRADMonitor a fost confirmat de premiile obținute de companie. 

“Anul acesta tehnologia românească uRADMonitor a obținut două premii la Paris în cadrul competiției internaționale AIRLAB 2021, devansând peste 40 de produse concurente. E o dovadă bună a ce înseamnă performanță în tehnologie”, spun reprezentanții companiei.

În opinia uRADMonitor, tehnologiile digitale reprezintă viitorul, pentru că generează beneficii evidente și fac viața oamenilor mai bună. 

“Dacă investim în accesul la tehnologia digitală pentru cât mai mulți oameni, contribuim la dezvoltare. Astfel, incluziunea digitală devine o investiție pe termen mediu și lung, care va contribui la progresul nostru, al tuturor. Fără astfel de măsuri, riscăm să avansăm mult prea greu sau mult prea târziu”, explică reprezentanții companiei.

Conform unui trend global, uRADMonitor a început instalarea de senzori în școli și licee, motivul fiind importanța creșterii responsabilității de mediu în rândurile celor tineri. 

“De aici ajungem la părinți și apoi la nivel de orașe, într-un mod organic, mult mai potrivit. Ne pasă de copiii noștri și suntem mai atenți la lucrurile care le pot face rău. Acest raționament e un pas important în procesul de conștientizare a problemelor de mediu, una din direcțiile fundamentale ale proiectului uRADMonitor”, afirmă reprezentanții uRADMonitor.

Compania încurajează cercurile de robotică din școli să adopte tehnologia senzorilor IoT și, astfel, să poată construi la rândul lor noi puncte de monitorizare cu senzori.

“În acest sens, am pus la punct kituri în sursă deschisa (open source), pe care le-am oferit mai multor școli din țară. Rezultatele au fost încurajatoare și dorim să continuăm. De asemenea, creștem acoperirea rețelei uRADMonitor prin mai mulți distribuitori, dar și prin produse tot mai bune, având în lucru aparate noi”, spun reprezentanții companie.

La nivel național, rețeaua uRADMonitor numără aproximativ 1.000 de senzori. 

“Pentru majoritatea produselor noastre am obținut certificări și testări ale acurateței în laboratoare de specialitate, recunoscute la nivel internațional. Rezultatele au fost foarte bune și ne mândrim cu performanța pe care am obținut-o. Intrăm încet pe zona de monitorizare automată a radonului, acest gaz radioactiv prezent în multe din casele noastre, care reprezintă a doua cauză de cancer pulmonar, după fumat. Adopția tehnologiei poate salva vieți și vrem să ajutăm și aici”, au mai spus reprezentanții companiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
orange fab
uradmonitor