TikTok ar fi crescut punctual vizualizările anumitor postări, pentru a atrage influențatori și branduri

TikTok ar fi crescut punctual vizualizările anumitor postări, pentru a atrage influențatori și branduri
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 22 ian 2023

Platforma socială chineză TikTok este acuzată că intervine manual pentru a crește vizibilitatea anumitor postări, peste ceea ce ar fi fost posibil strict pe baza algoritmului care generează fluxurile personalizate de conținut.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Conform surselor anonime din cadrul companiei și a documentelor interne văzute de Forbes, TikTok folosește o procedură specială pentru a crește numărul de vizualizări al anumitor postări.

Procedura numită intern „încălzire” este pusă în practică manual de angajații companiei, care stabilesc că o postare trebuie să atingă un anumit număr de afișări.

Hackerii au furat date de la 37 de milioane de abonați T-Mobile din SUA CITEȘTE ȘI Hackerii au furat date de la 37 de milioane de abonați T-Mobile din SUA

Postările în cauză ar ajunge să fie tratate preferențial și ar beneficia de o expunere mai mare decât cea calculată de algoritmul platformei. Când se dă drumul la „încălzire”, postările vizate apar în fluxul For You al mult mai multor utilizatori.

Prin acest procedeu, TikTok ar încerca să curteze influențatori și branduri, pe care să-i convingă astfel de beneficiile pe care activarea în cadrul platformei le aduce.

Conform acelorași surse, au existat mai multe cazuri în care angajații care aveau acces la procedură au abuzat de aceasta, crescând vizibilitatea postărilor proprii sau a celor realizate de rude ori prieteni.

Documentele interne arată că platforma le recomanda angajaților să folosească ”încălzirea” inclusiv pentru a aduce în față informații importante, cărora algoritmul nu le-a acordat importanța necesară.

Într-un răspuns pentru Forbes, oficialii TikTok spun că au beneficiat de această procedură doar 0,002% din clipurile afișate în fluxul For You.

viewscnt
Afla mai multe despre
tiktok
video
influențatori
branduri