UPC Romania convertește o creanță de 1,29 miliarde lei pentru recapitalizare și îmbunătățirea situației financiare

UPC Romania convertește o creanță de 1,29 miliarde lei pentru recapitalizare și îmbunătățirea situației financiare
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 10 ian 2017

Operatorul prin cablu TV UPC Romania și-a majorat capitalul social cu aproximativ 570.000 lei, la 1,99 miliarde de lei, prin convertirea unei creanțe de 1,29 miliarde de lei deținută asupra companiei de acționarul UPC CEE Holding.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Potrivit datelor UPC Romania, operațiunea, aprobată în noiembrie 2016, a avut ca scop recapitalizarea societății și îmbunătățirea situației financiare prin majorarea capitalului propriu și reducerea debitelor.

Liberty Global capitalizează UPC prin prime de emisiune, pentru a evita impozitarea CITEȘTE ȘI Liberty Global capitalizează UPC prin prime de emisiune, pentru a evita impozitarea

În cadrul operațiunii de majorare, UPC Romania a emis 6.733 de acțiuni cu o valoare nominală de 84,13 lei.

“Majorarea capitalului social (în sumă de 566.447,29 lei – n.r.) se va realiza prin contribuția unică a UPC CEE Holding, care va converti în părți sociale o parte a creanței egală cu valoarea nominală a părților sociale nou emise. Fiecare parte socială nouă a majorării de capital social de mai sus va avea o primă de emisiune de 191.509,5132 lei, care va fi achitată de către UPC CEE Holding prin aportarea restului creanței, adică în total 1.289.433.552,71 lei”, se mai spune în anunțul companiei,

În urma operațiunii, capitalul social al UPC Romania a crescut de la 1.993.314.552,71 lei la 1.993.881.000 lei, divizat în 23.700.000 părți sociale, cu o valoare nominală de 84,13 lei/titlu.

Acționarii operatorului român de telecomunicații sunt UPC CEE Holding - 99,8835% și UPC Poland Holding - 0,1165%.

Clienții UPC România vor avea acces la conținut video la cerere prin platforma Horizon, în prima parte a anului viitor CITEȘTE ȘI Clienții UPC România vor avea acces la conținut video la cerere prin platforma Horizon, în prima parte a anului viitor

UPC România este una dintre cele mai mari companii de telecomunicații prin cablu de pe piața locală, cu venituri de 142,4 milioane de euro în 2015, în creștere cu 9% față de anul precedent.

La finele anului 2015, conform celor mai recente date de la Ministerul Finanțelor, compania avea capitaluri proprii negative în sumă de 834,24 milioane de lei (+ 31,5 față de 2014) și datorii totale de 1,8 miliarde de lei, comparativ cu 1,48 miliarde de lei în urmă cu un an.

În intervalul 2006 – 2015, societatea a raportat pierderi însumate de 3,1 miliarde de lei. Afacerile operatorului telecom au crescut însă de la 236,2 milioane de lei în 2006 la 536,1 milioane de lei în 2015.

Operatorul român este afiliat la UPC Broadband, divizia europeană a Liberty Global (Statele Unite ale Americii), una dintre cele mai mari companii de comunicații prin cablu din lume.

Principalii concurenți ai UPC România sunt RCS&RDS și Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom).

Compania furnizează servicii de televiziune (digitală, prin satelit și analogică), internet în bandă largă și telefonie în aproximativ 300 de localități.

UPC România avea 1,26 milioane de clienți la finele primelor 9 luni ale anului 2016, cu 4,4% mai mulți față de septembrie 2015, reiese din datele UPC Holding BV Olanda, parte a grupului american Liberty Global.

Veniturile au urcat cu 8,4%, la 127,5 milioane de dolari, de la 117,6 milioane de dolari în septembrie 2015.

viewscnt
Afla mai multe despre
upc
creanta
convertire
capital
majorare
prima de emisiune