Cea mai mare platformă de video online și-a lansat propria clonă de TikTok, un serviciu numit Shorts, care funcționează la fel și oferă aceleași facilități ca produsul chinezesc.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Shorts va acomoda clipuri de 15 secunde sau mai scurte, pe care utilizatorii, la fel ca la TikTok, le pot prelucra în mai multe feluri înainte de a le publica în cadrul rețelei.
Funcțiile de modificare permit utilizatorilor să grupeze mai multe filmări într-una singură, să modifice viteza de redare și să aplice diverse efecte și elemente grafice.
Pentru partea sonoră, YouTube va profita de bogata sa librărie de melodii și va pune la dispoziția utilizatorilor un mare număr de cântece, care pot fi folosite drept coloană sonoră. Această librărie va deveni și mai cuprinzătoare în timp, promit cei de la YouTube.
Noul produs nu se diferențiază fundamental nici de TikTok și nici de Reels, clona pe care Instagram a lansat-o deja. Se regăsesc în Shorts același set de facilități și instrumente, ceea ce înseamnă și că utilizatorii se vor adapta rapid la noul produs.
Shorts este lansat acum, în variantă beta, doar în India. Alegerea țării nu a fost întâmplătoare. Dincolo de faptul că India este o piață foarte mare, care va a ajuta testarea produsului, în India s-a făcut loc pe nișa rețelelor sociale de short-form video după blocarea TikTok, blocare de care atât Facebook, cât și Google încearcă să profite.
Noua rețea se va regăsi în versiunea de Android a YouTube, unde va fi marcată special, pentru a fi mai vizibilă și a încuraja utilizatorii să o folosească. Ulterior, aceasta va ajunge și pe iOS.