Decizie Facebook: De astăzi, utilizatorii din România vor vedea mai puține titluri de tip clickbait

Decizie Facebook: De astăzi, utilizatorii din România vor vedea mai puține titluri de tip clickbait
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 iul 2018

Utilizatorii Facebook din România vor vedea, începând de astăzi, mai puține titluri de tip clickbait. Conform Facebook, schimbările sunt aplicate ca urmare a feedback-ului primit din partea utilizatorilor, care au transmis că nu apreciază conținutul eronat, cu un caracter senzațional sau care poate fi considerat spam. În această categorie pot fi incluse și titlurile de tip clickbait, menite să atragă atenția și să îndemne utilizatorii să dea click pe un link. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În acest sens, Facebook va căuta să identifice postările care au titluri de tip clickbait, astfel încât acestea să fie afișate mai rar.

Facebook și-a propus deja să actualizeze News Feed-ul, astfel încât să reducă numărul de afișări ale postărilor din surse ce folosesc în mod constant titluri de tip clickbait, prezentând informații false sau exagerate. Astăzi, rezultatul acestor actualizări continue este disponibil și în limba română, astfel încât utilizatorii Facebook din România să vadă cât mai puține postări de tip clickbait și cât mai multe postări autentice.

STUDIU Peste 70% dintre respondenți sunt stresați de numărul mare de parole gestionate CITEȘTE ȘI STUDIU Peste 70% dintre respondenți sunt stresați de numărul mare de parole gestionate

Schimbările anunțate astăzi vor fi aplicate pentru:

• Titluri care distorsionează informația, omițând intenționat detalii esențiale sau care induc în eroare utilizatorii, astfel încât aceștia să dea click pe un link pentru a afla răspunsul, de exemplu: «Când s-a uitat sub pernele de pe canapea și a văzut ASTA…»

• Titluri care exagerează detaliile unei povești printr-un limbaj senzațional, astfel încât povestea să capete o greutate mai mare decât ar avea în mod normal, de exemplu: «WOW! Ceaiul de ghimbir este elixirul tinereții veșnice. TREBUIE să vezi asta!»

Potrivit estimărilor Facebook, pentru majoritatea paginilor nu vor fi observate modificări semnificative ale modului în care postările sunt afișate în News Feed, în urma implementării acestei actualizări.

Pe de altă parte, editorii care se bazează pe titluri de tip clickbait ar trebui să se aștepte la o scădere a vizibilității, atenționează Facebook, cu o recomandare: Pentru a nu fi afectate de această schimbare, trebuie evitate titlurile care omit informația necesară pentru a înțelege conținutul articolului sau care exagerează pentru a crea false așteptări.

Dacă se renunță la titlurile senzaționale sau de tip clickbait, postările paginii nu vor mai fi afectate de această schimbare.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
clickbait