DOCUMENT Plan pentru interzicerea oricărei publicități comerciale în școli: Campaniile de promovare transformă școala în talcioc

DOCUMENT Plan pentru interzicerea oricărei publicități comerciale în școli: Campaniile de promovare transformă școala în talcioc
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 8 oct 2018

Publicitatea produselor comerciale va fi interzisă în învățământul preuniversitar, atât de stat, cât și privat, dacă un proiect de lege inițiat de parlamentari PSD și ALDE va fi adoptat. Inițiatorii susțin că firmele desfășoară campanii susținute de marketing în școală, care devine astfel un ”talcioc național”. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Autorii susțin că, în ultima perioadă, mass-media a transmis un semnal de alarmă cu privire la existența unui vid legislativ care ”a deschis firmelor un vast teritoriu unde să-și promoveze produsele, fie prin campanii «educative», fie prin vânzare directă, în școli”. Potrivit inițiatorilor proiectului, școlile din România au devenit un teritoriu mult râvnit de firmele producătoare de bunuri comerciale, copii devenind cel mai important public-țintă pentru producători.

”Astfel, când un produs poate fi folosit de copii, toate armele marketingului, ale firmelor, sunt îndreptate către aceștia. In școli, copii reușesc cel mai repede să-i convingă pe părinți, să le cumpere produsul respectiv. De asemenea, copiii, pe cât de repede sunt atrași de un produs, pe atât de repede se plictisesc de acesta, astfel că marketingul știe că dacă reușește să-i cucerească, dorința de a avea acest produs nu-i ține mult. De aici izvorăște și dorința firmelor de a-i avea clienți”, arată inițiatorii.

FOTO Legea greșită care a evacuat forțat firmele de la parterul blocurilor cu risc seismic are efect: Cinematograful Patria, emblematic pentru București din 1935, a devenit loc de depozitare a deșeurilor CITEȘTE ȘI FOTO Legea greșită care a evacuat forțat firmele de la parterul blocurilor cu risc seismic are efect: Cinematograful Patria, emblematic pentru București din 1935, a devenit loc de depozitare a deșeurilor

”Putem spune că există un anumit tip de campanie în școli, ale (sic! - n.red) firmelor producătoare de bunuri care la prima vedere ar avea numai rolul de informare. Contrar aparențelor, asemenea inițiative au avut o latură principală - educația, dar și una secundară - promovarea, mai mult sau mai puțin subtilă, de produse, transformând școala într-un talcioc național”, mai susțin parlamentarii Puterii.

Prin urmare, ei propun în proiect interzicerea publicității comerciale atât în școlile de stat, cât și în cele private, dar și în creșe sau cămine pentru elevi, respectiv în unități de învățământ similare.

Nerespectarea acestei interdicții va fi sancționată, de repreznetanții Oficiului pentru Protecția Consumatorului, cu amendă cuprinsă între 1.500 și 4.000 lei, mai prevede proiectul.

DOCUMENT Plan pentru interzicerea oricărei publicități comerciale în școli: Campaniile de promovare transformă școala în talcioc

viewscnt
Afla mai multe despre
publicitate
scoli
campanie
produs
comercial
elevi
talcioc
proiect
lege
psd
alde
parlament