EXCLUSIV Un producător de tacâmuri din Sibiu a intrat în goana globală pentru marca "SUSSEX ROYAL", după "demisia" cuplului Harry-Meghan din familia regală britanică

EXCLUSIV Un producător de tacâmuri din Sibiu a intrat în goana globală pentru marca "SUSSEX ROYAL", după "demisia" cuplului Harry-Meghan din familia regală britanică
Adi Mosoianu
Adi Mosoianu
scris 20 feb 2020

Un producător de tacâmuri, veselă, articole de bucătărie și casnice din Sibiu a depus la autoritatea română pentru proprietate intelectuală, Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM), o cerere de înregistrare și de utilizare exclusivă pe teritoriul României a mărcii SUSSEX ROYAL, denumire asociată cu prințul Harry al Marii Britanii și soția sa Meghan, duce și ducesă de Sussex, care au anunțat, în ianuarie, că renunță la obligațiile lor protocolare în cadrul familiei regale. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Astfel, firma Icos Trading SRL din Sibiu, controlată și administrată de Liliana Lăzureanu, a cerut înregistrarea mărcii SUSSEX ROYAL pentru mai multe clase de produse și servicii: "Scule și instrumente de mână acționate manual, cuțite, furculițe și linguri, arme albe, cu excepția armelor de foc, aparate de ras"; "Ustensile și recipienți pentru menaj sau bucătărie, articole de bucătărie și veselă, cu excepția furculițelor, cuțitelor și lingurilor, piepteni și bureți, perii (cu excepția pensulelor), material pentru perii, articole pentru curățare, sticos clă brută sau semiprelucrată, cu excepția sticlei pentru construcții, sticlărie, porțelan și ceramică"; "Îmbrăcăminte, încălțăminte, articole care servesc la acoperirea capului"; "Publicitate, gestiunea afacerilor comerciale, administrație comercială, lucrări de birou".

Cu aceeași ocazie, Icos Trading a cerut și înregistrarea mărcii DRACULA.

Cereal Crunch a deschis cel de-al doilea cereal bar. Business-ul deținut de Radu Savopol și Lucian Bădilă, co-fondatori 5 to go, și Andrei Alecu, proprietar al Utopia Coffee Bar, este pregătit de extindere CITEȘTE ȘI Cereal Crunch a deschis cel de-al doilea cereal bar. Business-ul deținut de Radu Savopol și Lucian Bădilă, co-fondatori 5 to go, și Andrei Alecu, proprietar al Utopia Coffee Bar, este pregătit de extindere

Contactați de Profit.ro, reprezentanții Icos Trading nu au transmis niciun răspuns până în momentul publicării acestui articol. Potrivit celor mai recente date disponibile, compania sibiană a terminat anul 2018 cu un profit net de circa 150.000 lei, la o cifră de afaceri de peste 16 milioane lei, cu un număr mediu de 23 de angajați.

"În prezent, cea mai mare parte din produsele Icos sunt mărci înregistrate la OSIM", se precizează pe site-ul firmei. Cei de la Icos Trading sunt asistați în demersul lor de la OSIM de către agenția de proprietate industrială Appello Brands SRL.

“Pentru a analiza dacă solicitarea firmei din Sibiu este speculativă sau îndreptățită este bine de avut în vedere că există deja două cereri de înregistrare, una europeană și una în Marea Britanie, anterioare celei publicate de OSIM la solicitarea firmei din Sibiu. Șansele de a primi exclusivitatea pot fi evaluate doar după perioada de două luni în care orice terț interesat poate depune opoziție. Foarte important de reținut în cazul de față este că mărcile înregistrate la Oficiul European au valabilitate inclusiv pe teritoriul României. Oricum, în cazul în care se va constata că există motive întemeiate, chiar dacă OSIM va emite certificatul de înregistrare, el poate fi anulat prin decizia unei instanțe în cazurile prevăzute de Legea 84/1998. Până se va decide finalizarea demersului firmei din Sibiu de către OSIM, și România se va număra printre jurisdicțiile pe care ducii de Sussex vor trebui să le ia în seamă când își vor lansa afacerile", comentează pentru Profit.ro Radu Bozocea, reprezentant al Weizmann Ariana & Partners, agenție de proprietate intelectuală cu peste 800 de cazuri reprezentate în fața Oficiului European EUIPO.

Prințul Harry și soția sa Meghan au solicitat încă de anul trecut la Oficiul Britanic de Proprietate Intelectuală ca numele fundației lor, Sussex Royal, să devină marcă înregistrată. Cererea lor de marcă înregistrată include o varietate de bunuri, servicii și activități, de la cărți până la îmbrăcăminte și campanii educative și caritabile.

Eugen Anicescu, Coface: Ca într-un domino, efectele Coronavirusului se vor simți și în România pe canalul comercial CITEȘTE ȘI Eugen Anicescu, Coface: Ca într-un domino, efectele Coronavirusului se vor simți și în România pe canalul comercial

De asemenea, în decembrie 2019, cei doi și-au globalizat demersul, printr-o solicitare depusă la World Intellectual Property Organization (WIPO), prin care au cerut înregistrarea și exclusivitatea mărcii Sussex Royal pentru UE, SUA, Canada și Australia.

Pe de altă parte, luna trecută, un anume Ui Phoenix Kerbl a solicitat înregistrarea mărcii Sussex Royal la nivelul UE, printr-o cerere în acest sens depusă la oficiul european pentru proprietate intelectuală, EUIPO. O solicitare similară a fost depusă tot acolo de către producătorul de băuturi spirtoase Royalmount Spirits, în timp ce avocatul specializat în proprietate intelectuală Jared Folgeson a cerut înregistrarea mărcii Sussex Royal în SUA, pentru a le da lui Harry și Meghan "o lecție despre planificare", potrivit propriilor declarații.

Momentul adevărului: gata cu independența energetică. După 30 de ani, 2 reactoare, investiții hidro și boom în regenerabil, România are mai puțini MW ca la Revoluție și a redevenit importator net CITEȘTE ȘI Momentul adevărului: gata cu independența energetică. După 30 de ani, 2 reactoare, investiții hidro și boom în regenerabil, România are mai puțini MW ca la Revoluție și a redevenit importator net

Pentru ca lucrurile să devină și mai complicate, potrivit dailymirror.co.uk, citat de News.ro, este foarte posibil ca ducele și ducesa de Sussex să fie nevoiți să renunțe la utilizarea mărcii "Sussex Royal", după ce au decis să se retragă din familia regală. Publicația britanică susține că, urmare a unor lungi și complexe discuții, regina și oficiali de rang înalt ai casei regale au ajuns la un acord și au decis că nu mai poate fi acceptat ca cei doi să păstreze termenul "regal" în modalitatea lor de a se autopromova.

Prințul Harry, al șaselea în ordinea succesiunii la tron, și soția sa Meghan au anunțat pe 8 ianuarie că renunță la obligațiile lor protocolare în cadrul familiei regale. Cei doi au renunțat la alocația regală și trebuie să returneze unele cheltuieli publice de care au beneficiat, în special suma de 2,4 milioane de lire sterline (2,8 milioane de dolari), bani cu care a fost renovată reședința lor din Regatul Unit.

Între timp, ei au făcut primii pași pentru a pune bazele unei noi organizații caritabile: Sussex Royal, The Foundation of the Duke and Duchess of Sussex.

Potrivit experților în retail citați de presa britanică, produsele și serviciile vândute sub brandul Sussex Royal ar putea genera la nivel global venituri de circa 400 milioane lire sterline.

viewscnt
Afla mai multe despre
harry si meghan
printul harry si sotia sa meghan
meghan markle
familia regala britanica
sussex royal
ducele si ducesa de sussex
meghan harry casa regala britanica
icos trading srl sibiu
marci inregistrate osim
marca sussex royal