Facebook îi despăgubește pe unii advertiseri, după măsurarea eronată a eficienței reclamelor lor

Facebook îi despăgubește pe unii advertiseri, după măsurarea eronată a eficienței reclamelor lor
scris 27 nov 2020

Facebook a anunțat că îi despăgubește pe unii advertiseri de pe platforma sa, după ce un instrument de evaluare a eficienței reclamelor lor a dat rezultate eronate, pe parcursul unui an, relatează CNBC.

Un instrument numit “conversion lift” a înregistrat o eroare care a afectat mii de reclame, în perioada august 2019-august 2020, scrie News.ro.

DOCUMENT Programul de relansare post-COVID: investiții din fonduri UE de 1,55 miliarde euro la Transelectrica și Hidroelectrica, precum și la distribuitorii de energie și gaze, plus protecție pentru consumatorii vulnerabili CITEȘTE ȘI DOCUMENT Programul de relansare post-COVID: investiții din fonduri UE de 1,55 miliarde euro la Transelectrica și Hidroelectrica, precum și la distribuitorii de energie și gaze, plus protecție pentru consumatorii vulnerabili

Facebook a remediat eroarea în septembrie, iar în prezent rambursează fonduri sub formă de credit clienților afectați semnificativ” de această defecțiune.

Instrumentul respectiv ajută brandurile să înțeleagă modul în care reclamele condu la vânzări, folosind ”o metodologie a standardului de aur”, care face legătura între reclamele de pe platformele Facebook, inclusiv de pe Instagram, și performanțele de afaceri, potrivit site-ului Facebook.

Adevertiserii au fost informați despre această eroare abia în această lună, potrivit site-ului AdExchanger.

Facebook nu a fost disponibilă pentru comentarii.

Nu este prima oară când Facebook recunoaște erori de raportare. În septembrie 2016, compania a anunțat că a supraestimat timpul mediu petrecut de oameni vizionând reclamele video, într-o perioadă de doi ani. În 2017, Facebook a susținut că reclamele ajung în unele state sau orașe americane la un număr mai mare de oameni decât datele oficiale referitoare la populația din regiunile respective.

Facebook este o platformă de publicitate majoră, ale cărei venituri provin în mare parte de la advertiserii mici. Veniturile sale din publicitate au atins 21,2 miliarde de dolari în trimestrul al treilea, fiind cu 22% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut. Compania anticipează că creșterea cererii din perioada sărbătorilor va duce la o creștere a veniturilor din publicitate în trimestrul patru.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
advertiseri
reclame