Atrium European Real Estate vinde Militari Shopping Center, singura sa proprietate din România, pentru 95 mil. euro, una dintre cele mai mari tranzacții în domeniu

Atrium European Real Estate vinde Militari Shopping Center, singura sa proprietate din România, pentru 95 mil. euro, una dintre cele mai mari tranzacții în domeniu
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 27 apr 2018

Compania de investiții și dezvoltare imobiliară Atrium European Real Estate vinde Militari Shopping Center, centrul comercial din vestul Bucureștiului, către Mas Real Estate, fond de investiții din Africa de Sud, pentru 95 de milioane de euro. Atrium renunță, astfel, conform datelor analizate de Profit.ro, la singurul proiect pe care îl deține pe piața locală, urmând să își îndrepte atenția predominant spre Cehia și Polonia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Finalizarea tranzacției este așteptată în trimestrul al treilea, iar prețul de achiziție reprezintă o primă de 9% față de valoarea la care era evaluat centrul comercial la finele anului trecut.

Compania de consultanță JLL a reprezentat Atrium în tranzacție.

MAS Real Estate are mai multe proiecte comerciale în România împreună cu Prime Kapital, precum Era Shopping Park din Iași sau proiectul unui complex de locuințe în cartierul Bucureștii Noi din nordul Capitalei. Prime este o companie înființată la București de Martin Slabbert și Victor Semionov, fondatori și foști manageri ai fondului de investiții sud-african NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de mall-uri din România.

Decizia Atrium, controlat de grupul israelian Gazit-Globe, de a ieși de pe piața din România vine după ce compania a vândut 19 proprietăți pe care le deținea în Ungaria. În urma tranzacțiilor recente, portofoliul Atrium va fi reprezentat în proporție de peste 80% de proprietăți din Polonia și Cehia.

Atrium European Real Estate a achiziționat, în 2004, prima fază a proiectului din Militari, dezvoltat de compania belgiană Liebrecht&wooD, cu 20 milioane euro. Pentru extindere, finalizată în martie 2009, compania a anunțat că a alocat 67 milioane euro. În 2014, proiectul a fost extins de la o suprafață închiriabilă de 53.400 metri pătrați la 54.100 metri pătrați. Anul trecut, zona de food-court a fost refăcută, iar lanțul de cafenele Starbucks a deschis prima cafenea drive thru în cadrul parcului de retail.

100 de milioane de smartphone-uri cu senzor de amprente integrat în ecran ar putea fi lansate anul viitor CITEȘTE ȘI 100 de milioane de smartphone-uri cu senzor de amprente integrat în ecran ar putea fi lansate anul viitor

Anul trecut, Militari Shopping Center a înregistrat venituri nete din chirii de 6,9 milioane de euro, în ușoară creștere față de cel de 2016, deși gradul de ocupare al proiectului s-a diminuat ușor, la 99,2%.

Atrium European Real Estate deține 39 de proprietăți în Polonia, Cehia, Slovacia, Rusia, Ungaria, România și Letonia. Veniturile totale la nivel de grup au fost de 190 milioane de euro, în ușoară creștere față de 2016.

MAS Real Estate a fost fondată în 2009. Compania, înregistrată în Insulele Virgine, are în portofoliu active de peste 460 milioane de euro, în Germania, Marea Britanie, România, Elveția, Polonia și Slovenia.
 
viewscnt
Afla mai multe despre
atrium
militari
militari shopping center
tranzactie
imobiliare
mas eal estate